معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روزانه ۷ تا ۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود و تا کنون افزون بر ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن زده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: برنامه واکسیناسیون کرونا سیر خود به خوبی در این استان دنبال می‌کند و تا کنون افزون بر ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان یک نوبت واکسن دریافت کرده‌‌اند.

او افزود: به این ترتیب تا کنون، ۲۲۰ هزار نفر واکسن تزریق کرده‌اند که از این میان ۳۷ هزار نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۷ تا ۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور کلی کاهش شدیدی یافته است و مردم آن طور که باید و شاید رعایت اصول بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.  میزان رعایت در قشرها و شغل‌های مختلف متفاوت است اما در مجموع به طور میانگین رعایت شیوه‌نامه‌ها به ۶۰تا ۵۰ درصد رسیده است.

او تاکید کرد: اگر بخواهیم زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم تنها به واکسیناسیون نمی‌توانیم اکتفا کنیم و درکنار آب باید شیوه‌نامه‌ها رعایت شوند تا سرعت سیر بیماری که به شدت در حال افزایش است، کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در هفته گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی کردیم که معادل سه ماه آخر پارسال است.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: همه باید خود را به رعایت دستورهای بهداشتی ملزم بدانند و نقش خود را در کنترل بیماری به یاد داشته باشند. این مورد یک مسئولیت اجتماعی است نه فردی.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.