مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید قزوین گفت: این صندوق از سال ۹۷ تا کنون حدود ۹۰۴ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه‌های مختلف به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمود نصرتی مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید قزوین در جمع خبرنگاران گفت: این صندوق از سال ۹۷ تا کنون ۹۰۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات در زمینه‌های مختلف پرداخت و  ۳ هزار و ۸۶ شغل ایجاد کرده است.

به گفته نصرتی، به طور متوسط سالی هزار و ۵۰۰ شغل از سوی این صندوق ایجاد می‌شود.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید قزوین گفت: حمایت از خوشه تولیدی لباس در روستای شیزند شهرستان تاکستان با تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد ریال برای ۳۰ خانوار، حمایت از خوشه تولیدی کفش در روستای دانسفهان شهرستان بوئین زهرا با تخصیص اعتبار ۶۵ میلیارد ریال برای ۴۸ خانوار، حمایت از صنعت قفس سازی در روستای اردلان شهرستان آوج با تخصیص اعتبار ۱۱ میلیارد ریال برای ۱۰ خانوار، حمایت از اشتغال روستاییان با تخصیص اعتبار ۳۴۱ میلیارد ریال برای ۱۸۸ نفر، حمایت از اشتغال اعضای تحت پوشش کمیته امداد با تخصیص اعتبار ۱۵۹ میلیارد ریال برای ۲۷۱ نفر از اقدامات شاخص صندوق کارآفرینی امید است.

نصرتی گفت:حمایت از معرفی شدگان سازمان زندان‌های با تخصیص اعتبار ۲۳ میلیارد ریال برای ۱۳۳ نفر، حمایت از معرفی شدن میراث میراث فرهنگی و صنایع دستی با تخصیص اعتبار ۲۶ میلیارد ریال برای ۱۰۶ نفر، حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا با تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال برای ۲۳ نفر از دیگر اقدامات ویژه این صندوق است.

وی در ادامه از راه اندازی ٥٢صندوق خرد محلی با تخصیص ۲۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

نصرتی افزود: ۴۴۰ شعبه از این صندوق در سراسر کشور با هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه فعال است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید قزوین گفت: این صندوق در استان قزوین هم شش شعبه در شهرستان‌های مختلف دارد.

به گفته وی، این صندوق در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد مشاغل روستایی، کسب و کار‌های خرد، کشاورزی، مسکن و بوم گردی تسهیلات پرداخت می‌کند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید قزوین میزان پرداخت وام برای ایجاد هر شغل را ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۴ تا ۶ درصد بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور دراین سال‌ها باید این بودجه بیشتر شود.

نصرتی افزود: برای افزایش بودجه باید به دنبال اعتبارات تسهیلات جدید باشیم.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید قزوین با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در کشور دیده نشدن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستا‌ها است، گفت: یکی از اهداف دولت در راه اندازی این صندوق حمایت از روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت و افزایش درآمد آن‌ها است.

صندوق کارافرینی قزوین از سال ۹۲ کار خود را اغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.