سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران برنامه‌های محرم سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام علی سهرابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های محرم سال ۱۴۰۰ گفت: دستورالعمل امسال در واقع همان دستورالعمل‌های سال گذشته است و هدف کلی دستورالعمل‌ها حمایت از هیبت‌های مذهبی برای برقراری امن مراسم محرم (عزاداران و عموم مردم) است.
وی افزود: با توجه به تجربه سال گذشته امسال نیز مردم، این مراسم را با شور و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌کنند. در سال گذشته حدود ۶۵۰ مدرسه در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت تا بشود با حداکثر رعایت، مراسم‌ها برگزار شود؛ امسال نیز تمام این مراکز آمادگی خود را اعلام کردند تا دوباره در اختیار هیئت‌ها قرار دهند الحمدالله امسال نیز از این بابت مشکلی نداریم.
وی با بیان اینکه امسال با سال‌های دیگر تفاوت دارد گفت: امسال برگزاری مراسم در فضای بسته باسقف ۶ متر و ظرفیت یک چهارم نیز مجاز است.
وی همچنین گفت: امسال دسته‌های مذهبی هم اجازه برگزاری مراسم را دارند، اما به صورت محلی یعنی از نقطه‌ای به نقطه دیگر، ولی تجمع دسته‌ها و جابجایی بین شهر‌ها ممنوع است؛ فاصله گذاری با استفاده از ماسک همچنان باقی بوده و در پذیرایی و ایستگاه‌های صلواتی هنوز محدودیت داشته و به دلیل ازدحام مردم ممنوع بوده و رنگ بندی شهر‌ها تفاوتی ندارد یعنی در همه شهر‌ها باید دستورالعمل‌ها کامل اجرا شود؛ ولی برای مساجد همچنان رنگ بندی و دستورالعمل‌ها باقی است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازرسی از هیئت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌ها داریم گفت: امسال یک شبکه ۵۰۰ نفر از مردم را داریم که نامحسوس شرایط را بررسی می‌کند که هم فرم کاغذی دارند و هم در اپلیکیشن سوالات را پاسخ می‌دهند و اگر شرایط مساعد بود بازرس خودش را معرفی و اگر نکته قابل ذکری است آن‌ها را اعلام کرده و به دلیل اینکه در اپلیکیشن ثبت می‌شود ما نیز نظارت داشته و پایش روز به روز داریم.
وی اظهار کرد: بازرسان مردمی در این رصد و پایش هیچگونه هزینه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و کاملا مردمی است.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات به وجود آمده در در پروتکل‌ها آیا این تغییرات در نتیجه تجربه سال گذشته از یا تغییر دولت، گفت: این تغییرات به تغییر دولت ربطی نداشته و تنها نتیجه‌اش هفته گذشته ابلاغ و از دو ماه گذشته این موضوعات مورد بررسی بوده. البته هیئت‌ها گله‌هایی دارند، ولی باز دستورالعمل‌ها رو رعایت کردند و می‌کنند.
ادامه نشست خبری سازمان تبلیغات تهران
سهرابی ادامه داد: اقداماتی در حال انجام است که اتفاق امسال؛ اقدام سازمان فرهنگی هنری شهرداری و اوقاف برای تامین وسایل هیئت‌ها است همچین نمایشگاه عطر سیب در تهران یازدهم تا نوزدهم و همچنین شمیم یار که هیئات خرید خود را از این دو سامانه انجام می‌دهند البته این کمک بسیار مختصر است و ویژگی آن بیشتر، دسترسی به امکانات مربوط است.
بحران فرزند آوری
وی گفت: پویش دیگری که در حمایت از مادر و نوزاد است، پویش نسل حسینی نام دارشته و شروعش از عید غدیربود؛ امروز موضوع بحران فرزند آوری را داریم و هر کدام وظیفه‌ای داریم، سازمان تبلیغات هم با قرار دادن این موضوع در راس امور در این راستا تلاش می‌کند. در این پویش علاوه بر بر تبلیغ فرزند آوری به تکریم مادران نیز پرداخته شده. ترویج فرهنگ حمایت از فرزند آوری نیازمند به کمک و حمایت‌های خیرین و ... دارد؛ 

إهداء خون

کار دیگر پویش نذرخون است که با استقبال چشمگیر از سوی مردم و افزایش شش درصدی سرانه اهداء خون مواجه شد و با هماهنگی سازمان اداره خون چند واحد مستقر و سیار در شب عاشورا در ده نقطه ویژه برای اهداء خون، قرار دادیم.

اردو های پزشکی و ارسال مبلغین
علی سهرابی یکی دیگر از خدمات انجام شده را برقراری اردو‌های پزشکی جهادی عنوان کرد و گفت: مبلغین و پزشکانی که در سامانه سازمان تبلیغات ثبت هستند به مردم خدمت رسانی می‌کنند. امسال هم از روحانیون و مبلغین برای هیبت‌های خانگی استفاده شده و در مکان‌هایی که رغبت کمتری مانند برای حضور در آنجا هست مبلغینی را ارسال مکنیم مانند زندان‌ها و با کلانتری و بهزیستی هم رایزنی کردیم که در کلانتری‌ها و مراکز بهزیستی مبلغینی بروند.

آسمان روضه
وی گفت: طرح ویژه بانوان با نام آسمان روضه در بوستان‌ها و ارسال مبلغ به آن مکان‌ها را داریم که بسیار از این طرح حمایت شد و امسال هم برقرار است.

تهران سیاه پوش
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران درباره ساعت برگذاری مراسم نمادین سیاه پوشی در تهران گفت: امروز از ساعت چهار و نیم تا هفت این مراسم برگزار شده و در تهران هم برج آزادی به صورت نمادین سیاه پوش میشود. در خصوص ماه محرم برای مسابقات کتاب خوانی محتوا‌هایی ایجاد شده که ملغین ارسالی آن را پیگیری می‌کنند.
در پایان گفتنی است شعار مطرحه توسط سازمان تبلیغات برای امسال در راستای ترویج در هیبت شهری، به شرح زیر است:
ما نسل به نسل در پناهت هستیم ....

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
کرونا چی پس
آخرین اخبار