معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۴ ماهه امسال بالغ بر ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالامیر نیرومند معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درباره آخرین وضعیت تولید مرغ در استان گفت: با پیگیری‌های مستمر انجام‌شده، تاکنون مجوز جوجه‌ریزی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ قطعه از مراکز تولیدی اخذ شده است.

او با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ در خوزستان افزایش یافته است، افزود: ممنوعیت احداث واحد‌های تولید مرغ جدید و افزایش ظرفیت واحد‌های فعال مرغداری‌های گوشتی فعلی از مرکز اخذ شده و توان تولید استان حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه افزایش یافته است و این روند همچنان ادامه دارد.

نیرومند بیان داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز فعالیت واحد‌های مرغداری موجود که مشکلاتی برای اخذ پروانه داشته‌اند نیز صادر شده است و این واحد‌ها می‌توانند با مراجعه به ادارت جهاد کشاورزی در شهرستان‌های خود نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کنند.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برای کمک به تأمین بخشی از نیاز گوشت مرغ خوزستان در حال پیگیری ورود مرغ زنده آماده طبخ از استان‌ها از جمله ایلام، لرستان و بوشهر هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان جوجه‌ریزی سال ۹۹ بالغ بر ۵۶ میلیون قطعه بوده است، ادامه داد: حدود ۸۲۹ واحد مرغداری فعال با ظرفیتی بالغ بر ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه در خوزستان مشغول به فعالیت هستند که در دوره‌های مختلف تولید مرغ قرار دارند و در ۴ ماهه امسال نیز بالغ بر ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

او اظهار داشت: میزان ورود مرغ آماده طبخ و منجمد از سایر استان‌ها نیز با توجه به شرایط، متغیر است و آمار رسمی آن در اختیار اداره‌کل دام‌پزشکی خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.