رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی اندیمشک از انتشار فراخوان بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی بازگیر رئیس اداره ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنر‌های نمایشی اندیمشک و با حمایت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار در آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

او بیان داشت: محور‌های مورد تاکید این جشنواره نقش تئاتر در حمایت از (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها)، نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران ۴ آذر سال ۱۳۶۵ که به عنوان روز مقاومت و پایمردی مردم این شهرستان نامگذاری شده است، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حماسهی مدافعان حرم و شهدای امنیت، آداب، سنن، رسوم و باور‌های بومی و محلی، نفی تروریسم، جنگ و کوشش برای صلح جهانی کرونا، آسیب‌های اجتماعی، همدلی، کمک مومنانه و پاسداشت فداکاری مدافعان و شهدای سلامت است.

بازگیر افزود: بخش رقابتی به منظور اصالت بخشی به محور‌های مورد تاکید جشنواره و با هدف پویایی و رقابت آفرینی در میان آثار پذیرفته شده برگزار می‌شود و با تاکید بر بهره مندی از متون ایرانی، به کارگیری متون غیرایرانی مانعی ندارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی اندیمشک تصریح کرد: آثار راه یافته در این بخش تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت و در این بخش ضرورت دارد به همراه ۳ عدد لوح فشرده اثر، مشخصات کامل کارگردان، آدرس پستی، شماره تماس، مشخصات نویسنده نمایشنامه در قالب فایل word، ۵ قطعه عکس از نمایش با فرمت JPG در سایز ۲۰۰۰×۳۰۰۰ پیکسل و فایل عکس پرسنلی کارگردان ارسال گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: در بخش میهمان ستاد برگزاری براساس محتوا و تاکید بر کیفیت آثار چند نمایش از هنرمندان کشور را برای حضور در این بخش انتخاب و معرفی خواهد کرد و بدیهی است از هر کارگردان فقط یک نمایش به جشنواره راه می‎یابد و ستاد برگزاری از پذیرش نمایش‎هایی که در ادوار پیشین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ حضور داشته‎اند، معذور است.

او گفت: ستاد برگزاری جشنواره تعهدی در قبال تامین دکور، لباس و وسایل صحنه نمایش‎ها نخواهد داشت و صرفا امکانات معمول آماده سازی صحنه را ارائه خواهد کرد، ستاد برگزاری جشنواره آثار منتخب را بر اساس بازبینی لوح فشرده تایید خواهد کرد و  هرگونه تغییرشامل (بازیگر، دکور، میزانسن، متن) باعث خروج از جدول جشنواره خواهد شد و نمایش‌های ارسالی گروه‌ها می‌بایست تولید سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ باشد در غیر اینصورت مورد بازبینی قرار نخواهد گرفت.

بازگیر اظهار داشت: مدارک ارسالی باید به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه تحویل شود، ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد نخواهد داشت، تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر، به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی کارگردان (صاحب اثر) است و میزان کمک هزینه گروه‎ها بر اساس مقررات موجود (بعد مسافت از شهر مبدأ، حجم دکور، تعداد نفرات) محاسبه و پرداخت خواهد شد.

او گفت: نوشتن شماره صندوق پستی دبیرخانه و شماره تماس کارگردان بر روی پاکت پستی الزامی است و مهلت ارسال آثار ۱۰ آذر ماه است و جشنواره یکم تا ۵ آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

نشانی دبیرخانه دائمی:خوزستان. اندیمشک. کوی زیباشهر. خیابان شهید دلپذیر. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک صندوق پستی: ۳۷۱ و تلفن تماس: ۴۲۶۳۹۸۰۰- ۴۲۶۵۴۰۶۳-۰۶۱ است و شماره تماس ۰۹۱۶۰۶۱۱۵۸۸ جهت هماهنگی قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.