بزرگان قومی در ولایت قندهار با صدور قطع نامه‌ای به سازمان ملل درخواست کردند تا از وخیم‌تر شدن اوضاع در افغانستان جلوگیری کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی گسترش دامنۀ جنگ به شهر‌های بزرگ کشور، شماری از بزرگان قومی در قندهار با صدور یک قطع‌نامه از سازمان ملل متحد خواسته‌اند که برای مهار جنگ کنونی در افغانستان اقدام کند.

در قطع‌نامه بزرگان قومی در قندهار آمده‌است که جنگ افغانستان ریشه در بیرون از افغانستان دارد و کشور‌های همسایه به‌گونۀ عملی در جنگ افغانستان دخیل اند.

سید یعقوب آغا، یکی از بزرگان قوم در قندهار گفت: «سر هر مسئول و بزرگ صدا می‌کنیم که از لوی قندهار دفاع کند، نه تنها از ولایت قندهار ».

جلوگیری از دو دستگی میان حکومت، رهبران و چهره‌های پرنفوذ سیاسی از موضوعاتی دیگر این قطع‌نامۀ بزرگان قومی قندهار است.

در بخش دیگری از قطع‌نامه، هشدار داده شده‌است که اگر مردم و رهبران سیاسی در برابر طالبان بسیج نشوند اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.

محمد حق حقمل، بزرگ قوم در قندهار بیان داشت: «ما نمی‌خواهیم که تجربۀ گذشته دوباره تکرار شود. به‌گونۀ مثال، سقوط دولت نجیب و پایان قدرت مجاهدین که باعث شد نظام در افغانستان ازبین برود.»

نیک محمد جرأت، مشاور رییس‌جمهور در امور مردمی نیز افزود: «جنگ نیابتی که به رهبری بیرونی‌ها بر سر افغان‌ها روان است با جدیت نکوهش می‌کنیم و در برابر آن می‌ایستیم.»

نزدیک به یک ماه است که جنگ میان نیرو‌های دولتی و طالبان در حومه‌های شهر قندهار ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.