مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم مبارزه شیمیایی و کانون کوبی آفات سپردار قرمز و قهوه‌ای در باغات مرکبات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به بازدید‌های میدانی و گزارش شبکه مراقبت درختان میوه استان، گفت: پوره زایی نسل دوم آفات سپردار قرمز و قهوه‌ای در باغ‌های مرکبات شروع شد.

او با تاکید بر لزوم ردیابی، پیش آگاهی و کانون کوبی آفات سپردار قرمز و قهوه‌ای در باغ های مرکبات، گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی برای فعالیت و گسترش خسارت در باغات مرکبات، کارشناسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت درختان میوه بایستی نسبت به بازدید و ردیابی مستمر آفات مذکور بصورت هفتگی اقدام کنند.

زاغی گفت: کارشناسان در صورت مشاهده علائم آلودگی نسبت به اطلاع رسانی و ارائه توصیه‌های فنی به بهره برداران برای کنترل آفت بر اساس توصیه کمیته پیش آگاهی و شبکه مراقب درختان میوه عمل کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران در خاتمه مبارزه شیمیایی و کانون کوبی روی درختان آلوده با یکی از سموم توصیه شده نظیر آدمیرال، آپلاود و دورسبان را به باغداران توصیه کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.