به منظور بررسی میزان ذخایر آبی و وضعیت زیست محیطی تالاب‌ها، میکروتالاب‌های شوشتر مورد پایش قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: پایش میکروتالاب‌های واقع در نزدیکی روستا‌های عبدالامیر، زوئیه دو، بکیشه و شهر عرب حسن انجام شد و وضعیت ذخایر آبی، پوشش گیاهی و تنوع زیستی آن‌ها از سوی کارشناسان این اداره مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

او بیان داشت: تالاب دشت شعیبیه شوشتر نیز در زمره فهرست ۹ تالاب خوزستان قرار داشته و بررسی‌ها و نقشه‌های کارشناسی برای اضافه نمودن تالاب‌های عرب حسن و بکیشه نیز به این فهرست به مراجع استانی و کشوری ارسال شده و در انتظار تایید نهایی است.

نجاتی افزود: وضعیت خشکسالی‌های پیش آمده و تأمین نشدن حق آبه مورد نیاز تالاب‌ها عمده‌ترین دلایل خشکی و کاهش ذخایر آبی تالاب‌های شوشتر هستند که همگی در حریم و بستر رودخانه‌های شطیط و دز قرار گرفته اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تصریح کرد: دست اندازی به حریم تالاب‌ها و بیشه زار اطراف آن‌ها و قطع اشجار محدوده تالاب، تغییر کاربری اراضی و ورود فاضلاب‌های خانگی و کشاورزی تهدیدات جدی هستند که باید به جد با آن‌ها مقابله و از وارد نمودن هرگونه آسیب به پیکره تالاب‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.