نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در تذکری از عدم حضور برخی نمایندگان در مراسم تحلیف انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در تذکری گفت: حفظ شان و جایگاه نمایندگی باید رعایت شود. بر اساس اصل ۳ و بند ۱۰ نباید تشکیلات غیر ضرور ایجاد کنیم.

نظری خانقاه اظهار کرد: در روز تحلیف رئیس جمهور، ۲۵ نماینده مجلس غایب بودند، ولی اسم آن‌ها به عنوان حاضرین بیان شده است.  برخی از نمایندگان مدعی انقلابی گری  هستند، ولی در یک سال اخیر پایشان را در مجلس نگذاشته اند. نگذارید در مجلس برخی ها نماینده‌تر باشند.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: در حضور نمایندگان در صحن مجلس هیچ تبعیضی نیست و آئین نامه باید برای همه اجرا شود. هر کس در مجلس غایب باشد و غیبتش هم غیر قانونی باشد اعلام می‌شود. البته برخی نمایندگان به دلایلی و قانونی در مجلس حضور نداشته اند و نباید به آن معترض باشیم.

رئیس مجلس ادامه داد: عدم حضور برخی نمایندگان حتی در مراسم تحلیف اگر قانونی باشد جای اعتراض ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر نماینده‌ای غایب باشد و به صورت غیر قانونی در صحن حضور نیافته باشد خلاف است، البته برخی از اعضای هیئت رئیسه و ناظران وجود دارند که درگیر کار هستند و نمی‌توانند برخی از مواقع در صحن حضور یابند. اما عدم حضور خارج از آئین نامه حتما پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
نمایندهای غایب حقوق کلان خودرا دارند دلشون برامردم نسوخته حطابراشون زشت هم نبوده که روزتحلیف ریاست جمحوراقای ریسی بیان برامامردم زشته برااینها نیست اقای قالیبافهم حطمافکرش اینه که نمایندهانیان هرچی دل خودش خاست برامردم تسویب میکند ایا درسته بنظرم خیانته پول کلان بگیری سرکارنیای
آخرین اخبار