مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان تهران گفت: تنها راه برون رفت از پیک پنجم کرونا، اجرای طرح شهید سلیمانی است.

عیسی مالمیر، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طبق خرد جمعی و اجماع فعالان حوزه سلامت، تنها مقطعی که فاصله بین دو پیک بیش از سه ماه شد، زمانی بود که طرح شهید سلیمانی اجرایی شد. می‌توان اظهار کرد که فاصله طولانی مدت بین پیک سوم و چهارم به دلیل اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

مالمیر گفت: در آخرین جلساتی که در ستاد مقابله با کرونا در حضور دکتر زالی داشتیم همه اذعان داشتند که حتماً باید به طرح شهید سلیمانی بازگردیم.

او گفت: طی دو هفته آینده اقدامات اندکی در راستای تقویت طرح شهید سلیمانی صورت گرفت که طی این اقدامات، آمار بستری‌ها نسبت به دو هفته پیش در تهران حدودا بین ۳ تا ۷ درصد کاهش پیدا کرد اما متاسفانه همچنان آمار مراجعات و مرگ و میر، صعودی است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان تهران افزود: قرار است در هفته آینده جلسه‌ای با حضور فرمانده سپاه تهران و روسای شش گانه مراکز بهداشت برگزار شود و الزامات طرح شهید سلیمانی بازخوانی شود. یکی از این الزامات تامین نیروی انسانی و هزینه‌های مرتبط برای این طرح است. همچنین تامین رپید تست‌ها و پی سی آر‌ها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مالمیر گفت: ما معتقدیم تصمیم گیری‌هایی که در جلسات صورت می‌گیرد، نباید به صورت تئوری باقی بماند و باید عملیاتی شود تا بتوانیم مانند آبان ماه که آغاز طرح شهید سلیمانی به صورت جدی و با اراده بود، این بار این را طرح را با قوت مضاعف، ادامه دهیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان تهران ادامه داد: بحثی در مدیریت بحران وجود دارد که می‌گوید بحران‌های حوزه سلامت باید جامعه محور باشند و مدیریتشان مبتنی بر جامعه باشد یعنی باید شاهد مشارکت بین بخشی باشیم و نباید به تنهایی از وزارت بهداشت توقع رفع مشکلات را داشته باشیم.

او گفت: طبق اعلام متخصصان، واکسیناسیون تضمین‌کننده صددرصد عدم ابتلا به ویروس دلتا نیست و لازم است بعد از واکسیناسیون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه طرح شهید سلیمانی ادامه داشته باشد.

مالمیر در مورد توقعات بسیج جامعه پزشکی و مسئولان طرح شهید سلیمانی، از دولت جدید گفت: اولین توقع ما از دولت جدید این است که همه دستگاه‌های مربوطه به کمک وزارت بهداشت بیایند و پای کار باشند، دومین توقع ما تامین نیرو‌های انسانی و هزینه‌های مرتبط است. نیرو‌های بسیجی ما دو سال است که مشغول کارند و یک ریال پول هم دریافت نکرده اند، ولی این امکان وجود ندارد که افراد بتوانند رایگان ماه‌های زیادی فعالیت خود را انجام دهند، زیرا تأمین هزینه‌های زندگی خودشان به مشکل برخورد می‌کند.

او افزود: در مورد بحث رهیابی بیماران، تامین تست‌ها بسیار برای ما حائز اهمیت است؛ تامین رپید تست‌ها به منابع مالی نیازمند است و در برخی از مراکز بهداشتی شاهد کمبود PCR و رپید تست هستیم. اصلی‌ترین توقع ما از دولت آینده این است که یک وزیر بهداشت جهادی انقلابی و کاردان را برای مدیریت امور انتخاب کنند تا بتوانیم با مدیریت درست از این بحران گذر کنیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار