معاون گردشگری خراسان شمالی گفت: آزمون جامع گردشگری هم‌زمان با سراسر کشور و بر اساس مجوز صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابوالفضل اسماعیلی معاون گردشگری خراسان شمالی گفت: ۱۸ نفر از راهنمایان ایران‌گردی و جهانگردی، راهنمای طبیعت‌گردی و مدیر فنی در آزمون جامع گردشگری استان حضور یافتند.

اسماعیلی افزود: شرکت‌کنندگان این آزمون که پیش‌ازاین دوره‌های آموزشی مربوطه را در مؤسسات تحت پوشش وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پشت سر گذاشته‌اند برای کسب گواهینامه و ورود به بازار کار در صنعت گردشگری به رقابت خواهند پرداختند.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: این امکان برای هریک از فراگیران ثبت‌نام کننده در این آزمون وجود داشت تا اگر بنا به ملاحظات و نگرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در آزمون حضور نیابند، حق شرکت در سه دوره دیگر برای آن‌ها محفوظ بماند.

او از فعالیت ۳۵ راهنمای گردشگر دارای کارت رسمی و مجوز در خراسان شمالی خبر داد و افزود: مجوز و کارت راهنمایان گردشگری پس از گذراندن دوره‌های آموزشی حرفه‌ای و برگزاری آزمون تخصصی برای آن‌ها صادر می‌شود که به‌زودی برای تعدادی دیگر از متقاضیان این کارت صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.