استاندار اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی مرکب از نیرو‌های جوان و دانش روز توانسته با تعریف طرح‌های شاخص، افق‌های جدیدی در توسعه استان اردبیل تعریف کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای جهاد دانشگاهی گفت: پروژه نیمه صنعتی نشاسته پلیمری از جمله این اقدامات است که با مشارکت جهاد دانشگاهی در استان اردبیل در حال انجام است.

او با بیان اینکه این پروژه در طی روز‌های آتی با تکمیل مراحل راه اندازی آن به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: این طرح به عنوان طرحی شاخص که با تبدیل دور ریز و پسماند سیب زمینی به نشاسته پلیمری قابل استفاده در حفاری چاه‌های نفتی گام بزرگی در ایجاد زنجیره ارزش افزوده کشاورزی استان اردبیل ایجاد می‌کند.

استاندار اردبیل تصریح کرد:ایجاد مجتمع سلامت و درمان ناباروری یکی دیگر از طرح‌های شاخص این نهاد است که در حال حاضر عملیات اجرایی آن با اختصاص زمین مناسب در حال انجام بوده و با احداث و بهره برداری از آن در کنار ایجاد خدمات جدید درمانی و آزمایشگاهی گام بزرگی در حل مشکلات ناباروری استان و حتی کشور‌های همسایه برداشته خواهد شد.

بهنام جو گفت: بازنگری طرح جامع گردشگری به عنوان بالاترین سند حوزه گردشگری استان در کنار اجرای طرح ملی مشاغل خانگی را نیز می‌توان از جمله طرح‌هایی برشمرد که در سال گذشته در جهاد دانشگاهی استان انجام شده است.

او افزود: با توجه به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در طی چند سال گذشته، این نهاد با درک نیاز‌های استان و ظرفیت‌های نهفته، اقدامات مهمی را صورت داده است.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد: در طی سالیان آتی با توجه دادن و حمایت‌های بیشتر از این نهاد علمی و انقلابی شاهد تعریف طرح‌های پیشران بیشتری از سوی جهاد دانشگاهی باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.