مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون روزانه هفت هزار و ۵۰۰ نمونه تست کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی ثبت سامانه سینا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مراجعان مراکز منتخب ۱۶ ساعته در موج پنجم شیوع کرونا خیلی بیشتر از قبل است که با تشخیص پزشک از آن‌ها نمونه گرفته می‌شود.


او افزود: روزانه بطور متوسط حدود ۲۰ هزار نفر با علائم مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده نتیجه آزمایش ۵۰ درصد مراجعان در بخش سرپایی مراکز زیرپوشش این دانشگاه مثبت اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید

رکوردشکنی کرونا در خراسان رضوی؛ روزانه ۲ هزار کرونا مثبت



صادقی بیان کرد: در موج‌های قبلی شیوع کرونا اغلب افراد جان‌باخته یا مبتلا به این ویروس بیش از ۶۰ سال سن داشتند، اما در موج پنجم شیوع آن میانگین سنی افرادی که بستری می‌شوند به ۵۳ و میانگین سنی فوت شدگان به ۵۶ سال رسیده است که این امر نشان می‌دهد کرونا به سوی مبتلا کردن جوانان رفته است و البته واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال نیز در این زمینه بی تاثیر نبوده است.


او تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس راهی جز واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.