رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت : پروژه «تولید کربن فعال از قیر طبیعی» به عنوان یک پروژه کلان ملی در فهرست طرح‌های فناورانه‌ی جهاددانشگاهی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام بادکو ،رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت : پروژه «تولید کربن فعال از قیر طبیعی» به عنوان یک پروژه کلان ملی در فهرست طرح‌های فناورانه‌ی جهاددانشگاهی است که مراحل نهایی خود را می‌گذراند و توسط گروه شیمی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی کرمانشاه راهبری می‌شود.

او با اشاره به منابع غنی قیرطبیعی در استان گفت : متاسفانه در حال حاضر این منابع ارزشمند به صورت خام صادر می‌شود و اجرای این طرح می‌تواند گام مهمی در حذف خام فروشی این محصول باشد.

وی افزود: در آینده مشتقات این محصول نیز قابل تولید است که از جمله آن می‌توان به بلوک‌های گرافیتی و روغن دیزل اشاره کرد.

اجرای تولید کربن فعال از قیر طبیعی

معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: نخبگان جهاد دانشگاهی استان توانسته‌اند با تولید کربن فعال از قیر طبیعی مرحله نیمه صنعتی آن را در حد ۲۰۰ تن در سال به مرحله اجرا برسانند.

خلیل جلیلی افزود: در استان بر طرح‌های مسئله محور و کاربردی مبتنی بر ظرفیت و استعدادی که در استان داریم متمرکز شدیم به عنوان مثال ۸۰ درصد از ذخایر قیر طبیعی در این استان موجود است که بیشتر به صورت خام‌فروشی بوده، اولین فناوری در دستیابی به تولید کربن فعال برای نخستین بار در استان شکل گرفته که نخبگان جهاد دانشگاهی توانستند مرحله نیمه صنعتی را در حد ۲۰۰ تن در سال به مرحله اجرا برسانند ان‌شا‌ءالله طی هفته‌های آینده به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.