عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته در خصوص مسابقات کاراته کا‌های کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

محمد علی مردانی، عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسابقات کاراته کاهای کشورمان در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: حمیده عباسعلی بانوی کاراته کای کشورمان مسابقه اولش را با برد شروع کرد، اما در مقابل کاراته کای سوئیسی نتوانست به خوبی از توانایی هایش استفاده کند و فکر می‌کنم آسیب دیدگی او از ناحیه زانو نیز مزید بر علت شد تا در این مسابقه شکست بخورد. او ۲ مسابقه بعدی خود را با یک برد و باخت پشت سر گذاشت و در نهایت نتوانست به مرحله بعدی صعود کند.

او ادامه داد: سجاد گنج زاده مسابقه اولش را به خوبی شروع کرد و همه حریفانش را به خوبی آنالیز کرده بود و فقط با کاراته کای عربستانی مساوی کرد و او توانست به عنوان سرگروه به دور بعدی صعود کرد. گنج زاده همچنین به خوبی کاراته کای ترکیه‌ای را شکست داد و به فینال رسید. 

عضو اسبق شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته بیان کرد: دیدار فینال گنج زاده و طارق حمدی کاراته کای عربستانی به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه حمدی یک ضربه کنترل نشده را به صورت گنج زاده کوبید و این ضربه از نظر مقرارت داوری خطا محسوب می‌شود. تمامی ضربات در کاراته باید کنترل شده باشد، مخصوصا ضرباتی که به صورت دورانی زده می‌شود و داوران نیز به درستی این ضربه را خطا تشخیص دادند و کاراته کای عربستانی را به دلیل خطا و ضربه بیش از حد بازنده اعلام کردند و در نهایت گنج زاده توانست مدال طلای المپیک را برای کشورمان به دست بیاورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
بانوان المپیکی را هم در یابید ؛ از جان مایه گذاشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
مردانه مبارزه کردند
آخرین اخبار