اساتید هنر اراک همای زرین و نشان دست خلاق جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی را کسب کردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،استاد اراکی ناصر نهاوندیان پور در رشته منبت چوب موفق به دریافت همای زرین و استاد محمد مهدی باباخانی از اراک موفق به دریافت نشان دست خلاق از جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران شدند.

نشان درس اخلاق و همای زرین هرساله در قالب جشنواره بین‌المللی؛ با محوریت جمهوری اسلامی ایران که اولین دوره آن در اصفهان شهر جهانی و خلاق صنایع‌دستی برگزار شد، بصورت محدود به هنرمندانی اعطاء می شود که دارای شاخص‌هایی خاص در عرصه ملی و بین‌المللی باشند.

مصطفی مرزبان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خدمت برجسته در راستای غنی‌سازی، توسعه و ارتقاء صنايع.دستي و هنرهای سنتی، فعالیت ارزشمند در راستای حفظ هویت و احیای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهره شناخته شده ملی و چهره شناخته شده بین‌المللی را از موارد انتخاب هنرمندان برای نشان دست اخلاق دانست.

مرزبان همچنین ارائه خدمت جهت پرورش استعدادها و انتقال تجربه به نسل‌های بعد، دارا بودن پژوهش و تالیفات، کسب عناوین ارزشمند بین‌المللی، کسب عناوین ارزشمند ملی، نشان ها و رتبه‌های برتر کشوری را از دیگر شاخص ها برای این نشان عنوان کرد.

او همچننی داشتن سبک خاص هنری آغازگر سبکی خاص در جامعه صنایع‌دستی، نمایش آثار ارزشمند هنری در موزه‌ها یا گالری‌های بین‌المللی، تولید آثار خلاقانه و منحصر بفرد و درجه هنری را از شاخص‌های انتخاب هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای دریافت نشان دست خلاق برشمرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.