در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات کلاهبرداری از شهروندان به بهانه برنده شدن در برنامه تلویزیونی تا ضمانت برای متهمان با جعل عناوین دولتی مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

کلاهبرداری از شهروندان به بهانه برنده شدن در برنامه تلویزیونی

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: یکی از کلاهبرداری‌هایی که متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم کلاهبرداری تلفنی است، در این روش کلاهبرداران با استفاده از ترفند‌های مهندسی اجتماعی و از طریق مشغول سازی ذهن مخاطب، اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان می‌کنند.
 
وی افزود: این مجرمان با استفاده از ترفند‌های زیرکانه و تکنیک‌های مهندسی اجتماعی با لحن موجه و شور و هیجانی که در صدای خود ایجاد می‌کنند، در ابتدا خود را از مجریان رادیو، تلویزیون معرفی و معمولا با جملاتی مانند اینکه در حال حاضر یکی از بازیگران معروف سینما، تلویزیون و... در استودیو حضور دارد و به قید قرعه شما برنده قرعه کشی شده اید و تا لحظاتی دیگر به پخش زنده خواهیم رفت، شخصی که به تلفن پاسخ می‌دهد را متقاعد می‌کنند که واقعا برنده شده است.
 
رئیس پلیس فتا گفت: در ادامه روند این کلاهبرداری این افراد با بهانه‌هایی مانند: «ما باید مطمئن شویم شماره حساب شما متعلق به خودتان است» و «شماره‌ای که به تلفن شما ارسال شده، شناسه واریزی است که ما با آن برای شما پول پرداخت می‌کنیم» قربانی را مجاب می‌کنند محتویات پیامکی که برای وی ارسال شده و در واقع پیامک دسترسی به خدمات غیرحضوری یکی از اپلیکیشن‌های پرداخت در سیستم بانکی است که از طرف بانک برای او ارسال شده را به این مجرمین اعلام کند.
 
وی با اشاره به اینکه پلیس فتا به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندانی است که برداشت غیر مجاز اینترنتی از حسابشان صورت گرفته است، افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفند‌های ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی، کارت عابر بانک افراد و یا کدفعالسازی اپلیکیشن‌های بانکی آن‌ها را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد و یا سوءاستفاده از این اطلاعات به نام مالباخته می‌کنند.

قاچاق اسلحه با اتوبوس مسافربری

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با تهیه اسلحه از استان‌های مرزی با استفاده از اتوبوس مسافربری در حال عزیمت به شهر تهران می‌باشد. بررسی موضوع در دستور کار ماموران عملیات پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
 
وی افزود: ماموران پس از شناسایی اتوبوس مسافربری حامل متهم و انجام مراقبت‌های ویژه پلیسی با هماهنگی‌های قضائی، متهم را هنگام پیاده شدن از اتوبوس در پایانه غرب دستگیر و در بازرسی‌های بیشتر از وی ۲ قبضه سلاح جنگی و تعدادی فشنگ کشف شد.
 
رئیس امنیت عمومی تهران بزرگ در ادامه بیان کرد: متهم در همان پی جوئی اولیه به جرم انتسابی اعتراف و اظهار داشت با تهیه اسلحه از استان‌های مرزی کشور قصد فروش آن را داشته است.
 
این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

ضمانت برای متهمان با جعل عناوین دولتی

سرهنگ کارآگاه سعید دالوند رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: اردیبهشت ماه کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگای مطلع شدند که فردی با دریافت وجوهی از خانواده متهمان با ارائه مدارک جعلی در دادسرا‌ها ضامن متهمان می‌شود که بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی به شناسایی هویت واقعی متهم که راننده یک دستگاه خودروی تاکسی بود، اشاره کرد و گفت: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در حالی که مشغول ضمانت متهمی در دادسرا بود، دستگیر و برای تحقیقات پلیسی به پایگاه یکم این پلیس انتقال یافت.

رئیس پایگاه یکم با بیان اینکه در عملیات دیگر پلیسی ۲ همدست متهم که ۲ خانم بودند در مخفیگاهشان در محدوده سعادت آباد دستگیر شدند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از ۷۰ برگ جعلی مربوط به سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف کشف شد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: تا کنون متهمان به ۵۰ فقره کلاهبرداری با ادعای ضمانت دریافت وام و آزادی متهمان اعتراف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد تومان اعلام کرده اند.

پلمب قهوه خانه متخلف در خانی آباد

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط حاد کرونایی حاکم بر تهران، تا اطلاع بعدی فعالیت تمام مشاغل پر ریسک ممنوع است و در صورت فعالیت این صنوف با دستور قضائی پلمب خواهد شد، اظهار کرد: روز گذشته ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از فعالیت و بازگشایی قهوه خانه‌ای در حوالی محله "خانی آباد" بدون رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا مطلع شدند.

وی با بیان اینکه پس از حضور ماموران اداره اماکن در این محل، مشخص شد، حدود ۳۰ نفر در این قهوه خانه حضور دارند، افزود: با مشاهده وضعیت موجود، با اخذ دستور قضائی متصدی متخلف قهوه خانه مورد نظر دستگیر و واحد صنفی نیز پلمب شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران با اشاره به اینکه در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا توسط واحد‌های صنوف پر ریسک شاهد گسترش و شیوع این بیماری خواهیم شد، بیان کرد: سلامت شهروندان و ارتقاء امنیت عمومی آنان ار اولویت‌های پلیس است.

قاچاق موادمخدر به پایتخت در پوشش خانواده

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران  اظهار کرد: در بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد یکی از سوداگران مرگ قصد انتقال مواد مخدر از استان‌های مرکزی به شهر تهران را دارند که بررسی موضوع در دستور کار مأموران عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت.

وی افزود: در پی اقدامات فنی مشخص شد که متهم با همکاری همسر و برادرش تحت پوشش سفرخانوادگی با ۲ دستگاه خودرو به استان‌های مرکزی مراجعه و ضمن تهیه مواد مخدر در حال مراجعت به شهر تهران هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در ادامه افزود: با شناسایی محور تردد خودروی متهمان و هماهنگی‌های قضائی، خودرو‌های متهمان در محور‌های مواصلاتی به جنوب تهران توقیف و در بازرسی از خودرو‌ها ۱۳۵ کیلوگرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگزار نخواهد بود، تاکید کرد: ماموران این پلیس در کلیه مسیر‌های مواصلاتی به صورت شبانه روزی حضور دارند و این محور‌ها را به طور مداوم و مستمر تحت پوشش اطلاعاتی قرار می‌دهند.


بیشتر بخوانید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار