سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت آتش سوزی در جنگل‌های ارسباران را تشریح کرد.

علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: منطقه کیارق و قلعه لو شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی در ۴ نقطه دچار آتش سوزی شده که در حال حاضر این حریق کنترل شده و سعی ما بر اطفاء کامل این حادثه است.

وی درباره علت آتش سوزی گفت: بر اساس استنباط ما علت وقوع حادثه خطای انسانی است، اما باید این موضوع به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار بگیرد تا علت اصلی آن به اطلاع عموم برسد.

بختیاری ادامه داد: ۲ بالگرد سازمان هلال احمر کشور توسط وزارت دفاع به منطقه اعزام شده که تا این لحظه ۲ صوت پرواز انجام شده و در حال حاضر بالگرد‌ها برای سوخت گیری غیر فعال هستند.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی در بطن حادثه حضور دارند تا این حریق اتفاء شود، از سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گرفته تا سازمان‌های هلال احمر، بسیج مستضعفین و آتش نشانی تبریز زیر نظر مدیریت بحران استان در حال انجام اقدامات مهار آتش هستند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره میزان وسعت آتش سوزی در این مناطق گفت: حدود ۴۰ هکتار از جنگل‌های منطقه کیارق و حدود ۲۰ هکتار از جنگل‌های قاسم کندی دچار آتش سوزی شدند.

وی در پاسخ به اینکه مهار آتش تا چه زمانی زمان خواهد برد، تاکید کرد: در صورت همکاری کامل بالگرد‌ها تا پایان امروز این حادثه مهار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار