رئیس جمهور ایران در دیدار با وزیر خارجه هند ضمن استقبال از نقش دهلی‌نو در تامین امنیت افغانستان گفت که سرنوشت این کشور باید توسط مردم تعیین شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با سوبر امانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند بر اهمیت همکاری و هماهنگی نزدیک دو کشور در صلح و ثبات منطقه به ویژه افغانستان تاکید کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، رئیسی در این دیدار اظهار داشت: ایران و هند می‌توانند در راستای تامین امنیت منطقه به ویژه افغانستان نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند و تهران از نقش آفرینی دهلی‌نو در ایجاد امنیت در افغانستان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور ایران همچنین خاطرنشان کرد: سرنوشت افغانستان باید توسط مردم این کشور تعیین شود و باور داریم اگر آمریکایی‌ها در این زمینه فتنه‌گری نکنند این مساله به سرعت حل و فصل خواهد شد.

رئیسی روز پنجشنبه نیز در دیدار با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده بود که امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود.

وی همچنین از آمادگی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های خود در مسیر ایجاد صلح پایدار و جلوگیری از خونریزی در افغانستان خبر داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.