مسعود شیرانی فرد، کارگردان نمایش «عین، شین، قاف» خواستار برنامه ریزی صحیح برای گروه های نمایشی شد.

مسعود شیرانی فرد، کارگردان نمایش «عین، شین، قاف» در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره موضوع این نمایش گفت: نمایش «عین، شین، قاف» از اعتقادی می‌گوید که در آن آدم‌ها به عشق مقصود، خطرات راه را به جان می‌خرند و راهی سفر می‌شوند.

وی درباره دلیل کار کردن روی این موضوع توضیح داد: دغدغه هنر و تئاتر من را به مسیری می‌کشاند که ارزش‌ها را برای مخاطب یادآوری و زنده کنم. احساس می‌کنم مخاطب امروز نیاز به آگاهی درباره اعتقاداتی که گاهی شاید فراموش شدند دارد.

این کارگردان درباره هدف از اجرای این نمایش و تاثیر گذاری آن توضیح داد: هدف اصلی این نمایش، انسانیت و ایثار است که با روایت انسانیت‌هایی که در طول سالیان سال، آدم‌ها از خود نشون دادند و ایثار و فداکاری‌هایی که داشتند، امید است مخاطب امروز تئاتر کمی تأمل کند تا دریچه‌های تازه تری از انسانیت و ایثار را دریابد.

نبود ایجاد آرشیو صحنه و نبود رتبه بندی بازیگران از جمله مشکلات تئاتر است
وی درباره نحوه انتخاب بازیگران بیان کرد: گروهی از بازیگران انتخاب شده بازیگران پروژه‌های قبلی من بودند و گروهی دیگر به وسیله فراخوان و تست و مصاحبه به گروه اضافه شدند.

نبود ایجاد آرشیو صحنه و نبود رتبه بندی بازیگران از جمله مشکلات تئاتر است

کارگردان نمایش «عین، شین، قاف» درباره طراحی دکور و فرم اجرا گفت: این نمایش در سبک رئال هست و طراحی دکور ساده و مینیمال با استفاده از کمترین آکسسوار صحنه اجرا می‌شود.

شیرانی فرد درخصوص مشکلات اجرا و درگیری با کرونا بیان کرد: متاسفانه امروز دنیا با ویروسی دست و پنجه نرم می‌کند که بسیار بی رحم است. این مسئله بی شک در تمرین‌ها و نوع تمرین‌ها به دلیل فاصله گذاری بین بازیگران و عوامل تاثیر می‌گذارد. از طرفی مکان‌های تمرین تعطیل می‌باشد و این امر سختی تمرین ها را صدچندان می‌کند.

نبود ایجاد آرشیو صحنه و نبود رتبه بندی بازیگران از جمله مشکلات تئاتر است

این هنرمند درباره مشکلات و معضلات تئاتر گفت و هم چنین انتظار از وزیر فرهنگ آینده در حوزه تئاتر را بیان کرد: باید بی تعارف عرض کنم که در حوزه نمایش، اهالی تئاتر همیشه دچار بی مهری می‌شوند. عدم حمایت و پشتیبانی در این حوزه تا مخاطب کشیده شده و دچار ریزش مخاطب در تئاتر بودیم و هستیم. هم چنین نبود مکان مناسب برای تمرین تئاتر، نبود آرشیو و رتبه بندی بازیگران برای انتخاب بازیگر، نبود سالن‌های مورد تایید و استاندار و نبود برنامه ریزی برای در اختیار گذاشتن سالن‌های تئاتر، مسئله‌هایی هستند که همیشه تئاتر این سرزمین را تحت الشعاع قرار داده اند.

نبود ایجاد آرشیو صحنه و نبود رتبه بندی بازیگران از جمله مشکلات تئاتر است

وی در پایان افزود: خواسته من برنامه ریزی صحیح، مدیریت صحیح سالن‌های تئاتر و تقسیم بندی درست و عادلانه برای اجرای همه گروه‌های نمایش، حمایت مسئولین ذی ربط و نگاه مهربانانه و دلسوزانه نسبت به این حوزه است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
ممنونم از کارگردان خوبمون جناب آقای شیرانی فرد.
کار بسیار پر مفهومی ، راجب عقاید و ادیان مختلفه،
واقعا عالیه
آخرین اخبار