متولی زاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی در کشور

مدیر عامل توانیر گفت: راندمان نیروگاه‌های حرارتی در سال‌های گذشته ۳۸.۱ درصد بوده و در زمان کنونی به ۳۹ درصد رسیده است.

محمد حسن متولی زاده مدیر عامل توانیر با اشاره به سنکرون شبکه برق کشور در پاییز امسال در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات چهار سال گذشته از طریق دو کشور میان ایران و روسیه سنکرون شد تا در شرایط سخت تبادل انرژی وجود داشته باشد. اکنون اواخر کار مطالعات سنکرون ایران و روسیه است و از شروع فصل پاییز برنامه‌های اجرایی آن شروع می‌شود.

متولی زاده بیان کرد: هزینه سنکرون شبکه برق میان دو کشور ایران و روسیه به عهده خود کشورها است.

او در ادامه در خصوص راندمان نیروگاه‌ها افزود: راندمان نیروگاه‌های حرارتی در سال‌های گذشته ۳۸.۱ درصد بوده و در زمان کنونی به ۳۹ درصد رسیده است که با این افزایش یک درصدی راندمان در طول چهار سال، حدود ۷.۵ میلیارد متر مکعب گاز صرفه‌جویی کرده است.

مدیر عامل توانیر  بیان کرد: کاهش تلفات کل شبکه توزیع و فوق توزیع برق در پایان سال ۹۶، ۱۱.۳۶ درصد تلفات کل شبکه کشور بود و با اقدامات انجام شده در پایان سال ۹۹ تلفات کل شبکه برق به ۱۰.۰۲ درصد رسید و در طول چهار سال بیش از ۱۷ میلیارد کیلووات ساعت صرفه‌جویی انرژی انجام شد.

متولی زاده به برنامه تکلیفی جامع انرژی کشور هم اشاره کرد و تصریح کرد: تکلیف این بود که در پایان سال ۱۴۰۰ راندمان نیروگاه‌ها به ۳۹ درصد برسد که ما در سال گذشته به این راندمان رسیدیم و بنابراین تلفات کل شبکه در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰.۵ درصد خواهد رسید و در سال گذشته تلفات شبکه برق به ۱۰.۰۲ رسیده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار