با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در خراسان جنوبی و نزدیک شدن به ایام محرم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری اهمیت دارد.

سلم آبادی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: امسال مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان برگزار می‌شود.

او افزود: لازم است مراسمی که در فضای باز برگزار می شود، در یک سوم ظرفیت مکان و با رعایت فاصله اجتماعی انجام شود و در مکان های  مسقف با ارتفاع ۶ متر، از یک چهارم ظرفیت برای برگزاری مراسم عزاداری استفاده شود.

سلم آبادی ادامه داد: ساعت برگزاری، حداکثر باید ۳ ساعت باشد و قبل و بعد از برگزاری مراسم تمام فضا و سطوح ضدعفونی شده و افراد در تمام مدت مراسم ماسک بزنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: استفاده از طبل و زنجیر شخصی بدون جابجایی بین افراد ممانعتی ندارد اما برپایی ایستگاه‌های صلواتی نذری ممنوع است و افراد فقط می‌توانند ایستگاه فرهنگی که شامل صوت است را برپا کرده و یا بسته‌های بهداشتی اهداء کنند.

او در ادامه عنوان کرد: برگزاری مراسم سنتی محرم در شهرستان‌ها ممنوع است و از مردم می خواهیم از جابجایی بین هیئت‌ها پرهیز کنند و در یک محل عزاداری کنند.

سلم آبادی اظهار کرد: پذیرایی از افراد در طول مراسم ممنوع است اما پخت غذا و بسته بندی بهداشتی آن با نظارت بهداشت و توزیع در بیرون از هیئت‌ها ممنوعیتی ندارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به وجود بیش از هزار هیئت در سطح استان اشاره و بیان کرد: پارسال دو هیئت متخلف در بیرجند شناسایی شد که یکی پلمب و دیگری با جابجایی به فضای باز مشکل آن حل شد؛ امسال نیز هم استانی‌ها می‌توانند موارد تخلف را از طریق شماره ۳۲۴۴۹۹۹۱ گزارش کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.