معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انتقال کرونا از طریق تغذیه مستقیم از پستان مادر ثابت نشده است و این دلیلی برای قطع شیردهی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:  مادر شیرده مبتلای قطعی یا مشکوک به کرونا دست‌ها را به طور مرتب با آب و صابون بشوید یا از شوینده‌های پایه الکلی استفاده کند.

دلشاد با تاکید بر این که حتما هنگام تغذیه کودک از ماسک استفاده شود، افزود: به محض مرطوب شدن، ماسک را تعویض کرده و بلافاصله آن را دور بیاندازید و برای درآوردن ماسک نیز جلوی ماسک را لمس نکنید بلکه آن را از پشت ماسک جدا کنید همچنین از یک ماسک، چندین بار استفاده نکنید.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: در صورت عطسه یا سرفه بر روی دستمال، بلافاصله آن را دور انداخته و مجددا دست‌ها را با آب و صابون بشویید یا از شوینده‌های پایه الکلی دست استفاده کنید و مرتباً سطوح، تمیز و ضدعفونی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اگر مادر مبتلا مقطعی یا مشکوک به کرونا به تازگی بر روی پستان یا قفسه سینه خود سرفه کرده باشد باید قبل از تغذیه کودک پستان خود را به آرامی با آب گرم و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشوید، ولی شست و شوی روتین پستان، قبل از هر بار تغذیه کودک با پستان مادر یا دوشیدن شیر مادر ضرورتی ندارد.

 دلشاد اظهار کرد: اگر مادر مبتلای قطعی یا مشکوک به کرونا، قادر به شیردهی نباشد، بهترین روش تغذیه شیرخوار استفاده از شیر دوشیده شده مادر خود و یا مادر شیرده دیگری است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.