افزایش مبتلایان به کرونا موجب تکمیل ظرفیت بستری‌ها در استان مرکزی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بهمن صادقی سده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزایش مبتلایان به کرونا موجب تکمیل ظرفیت بستری‌ها در استان مرکزی شده است.

صادقی افزود: در شهرستان‌های دلیجان و محلات ظرفیت تخت‌های ویژه تکمیل شده و در مابقی شهرستان‌ها تعداد اندکی از ظرفیت تخت‌های ویژه باقی مانده است.

او اضافه کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص امکان ارائه خدمات ویژه در بعضی از شهرستان‌ها به شدت کاهش می‌یابد و در بعضی موارد عملا وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: در موج‌های قبلی بیماری کرونا بیشتر مراجعین و افراد بستری در بیمارستان را افراد سالمند و بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دادند.

او ادامه داد:، اما در موج جدید رده سنی، ۱۰ الی ۱۵ سال کاهش یافته و افراد جوان را بیشتر درگیر می‌کند.

صادقی سده تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد جوان جزء نیرو‌های فعال اجتماعی در جامعه و محیط‌های کار هستند، علاوه بر گرفتاری‌های خانوادگی، آلودگی در سطح صنایع و محیط کار و از طرفی شانس بروز حوادث ناشی از کار نیز افزایش می‌یابد.

او اظهار کرد: نیاز است که دست در دست یکدیگر و با رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک و مراجعه فوری به مرکز درمانی بتوانیم این موج بیماری را با کمترین عوارض پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار