متولیان حوزه سلامت در خراسان رضوی در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است برای خدمات رسانی به بیماران تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طبق آمار‌های منتشر شده هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.


تعداد مبتلایان به کرونا در بخش سرپایی و همچنین بستری شدگان روزانه و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان نیز همچنان سیر فزاینده دارد.


این در حالی است که بیمارستان‌های شهر مشهد مملو از بیماران کرونایی است و ظرفیت آن‌ها تکمیل شده است.


از سوی دیگر مدیر عامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد نیز از وضعیت حاد آرامستان بهشت رضوان و قرارگرفتن تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در مشهد در آستانه سه رقمی شدن خبر داده است.


در حال حاضر از میان ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، مشهد و ۲۱ شهرستان دیگر استان در وضعیت قرمز قرار دارند که هفت شهرستان از این تعداد در وضعیت قرمز تیره هستند.

در این شرایط بحرانی که هنوز تعداد مبتلایان کرونا در خراسان رضوی به قله موج پنجم شیوع این ویروس نرسیده است، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تلاش برای افزایش تخت‌های بستری بیماران کرونایی و همچنین رفع کمبود در بخش‌های دارو، اکسیژن و سایر تجهیزات تشخیصی و درمانی هستند.

بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مملو از بیماران کرونایی است

 علی خورسند رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد که بیشترین بیماران کرونایی را در خود جای داده است؛ گفت: این مرکز درمانی مملو از بیماران کرونایی است و در شرایط بحرانی قرار دارد.


او افزود: مدافعان سلامت در این مرکز با تمام توان در حال خدمات رسانی به بیماران هستند.

رئیس بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: تمامی بیمارستان‌های دولتی، خیریه و خصوصی در مشهد برای درمان بیماران کرونایی بسیج شده اند، ولی همچنان شاهد افزایش بیماران در این مراکز هستیم.

خورسند بیان کرد: شهروندان در صورت بروز اولیه علائم در مرحله نخست به مراکز منتخب ارائه خدمات سلامت یا درمانگاه‌های سطح یک مراجعه کنند و از حضور در بیمارستان‌ها خودداری نمایند.


بیشتر بخوانید



او با بیان اینکه راه اصلی پیشگیری از بیماری عدم حضور در تجمع‌ها است تصریح کرد: مردم از برگزاری و حضور در مراسم اجتناب کنند، زیرا سرعت انتشار این ویروس زیاد است و بیشتر مراجعان به صورت خانوادگی به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

ظرفیت بیمارستان طالقانی مشهد تکمیل است

سعیده صباغ سجادیه سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی طالقانی از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: به دلیل افزایش ناگهانی بیماران کرونایی ۲۰ تخت این مرکز و سه تخت مراقبت‌های ویژه در اختیار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ قرار گرفت و در حال حاضر ظرفیت این بیمارستان تکمیل است.


او افزود: بیمارستان طالقانی مرکز ارجاع سطح دو بیماران حاد تنفسی است و روزانه تعداد بسیاری از بیماران در این مرکز درمانی پذیرش می‌شوند.


سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی طالقانی ادامه داد: در اورژانس این بیمارستان تزریق رمدسیویر برای بیماران سرپایی انجام می‌شود و روزانه درصد قابل توجهی بیمار برای دریافت دارو به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

صباغ سجادیه بیان کرد: این بیمارستان یک مرکز ارجاع برای بیماران سوانح و تصادفات است و در حال حاضر فقط بیماران اورژانسی و اعمال جراحی اورژانسی در این مرکز انجام می‌شود.


افزوده شدن ۶۰۰ تخت برای بیماران کرونایی

 علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مشهد در مرحله نخست تخت‌های پیش بینی شده برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شدند.

او افزود: از همین رو طی نشستی روسای بیمارستان‌های غیردولتی متعهد شدند ۱۵۰ تخت به ظرفیت تخت‌های کرونایی بیفزایند و بیمارستان‌های دولتی نیز طبق دستور رییس دانشگاه ۴۵۰ تخت به ظرفیت بخش‌های کرونایی اضافه کردند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مدیریت تخت در مراکز زیرپوشش این دانشگاه به شکل مناسبی در حال اجراست ادامه داد: در صورت افزایش تعداد بیماران ظرفیت تخت‌های بستری در بخش کرونایی دوباره افزایش خواهد یافت، اما امیدواریم نیاز به تخت بیشتر نباشد.

انجیدنی بیان کرد: از مردم تقاضا داریم در شرایط کنونی بطور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند، زیرا بیمارستان‌ها مملو از مبتلایان به کروناست و این اقدام خدمات رسانی را با چالش مواجه می‌سازد.

او تصریح کرد: مردم برای انتقال بیماران کرونایی بد حال باید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته یا درمانگاه‌های عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز آن‌ها بیمار را به بیمارستان‌ها ارجاع می‌دهند.



منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
چرا با این وضعیت مشهد رو تعطیل یا قرنطینه نمی کنند ؟
به خدا قسم ما با تهران پایتخت فرقی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
خدا به همه ما رحم کنه