شکایت لبنان به شورای امنیت در محکومیت حملات صهیونیست‌ها

وزارت خارجه لبنان از ارائه شکایتی به شورای امنیت در راستای محکومیت حملات هوایی صهیونیست‌ها به جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه قدس الاخباریه، درپی تجاوزات هوایی صهیونیست‌ها به خاک لبنان در پنجشنبه گذشته، وزارت امور خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برای محکوم کردن تجاوزات صهیونیست‌ها به سرزمین‌مان به شورای امنیت شکایتی را ارائه خواهیم داد.»

در ادامه این بیانیه این وزارت‌خانه تجاوزات را محکوم و اعلام کرد: «این اقدامات نقض آشکار حاکمیت لبنان، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های بین‌المللی است.»

درپی این حملات نماینده کشورمان در جلسه شورای امنیت رژیم صهیونیستی را برای تجاوز به جنوب لبنان محکوم کرد و گفت: «رژیم صهیونیستی با بمباران جنوب لبنان مرتکب نقض فاحش حقوق بین‌الملل شده است. این رژیم اشغالگر نمی‌تواند با تقسیم اتهامات دیگر به دیگران جنایات خود را پاک کند.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار داد و سه شنبه شب نیز بیش از  ۱۰۰ گلوله به سوی مناطق مرزی لبنان شلیک کرده بودند. در واکنش به این تجاوزات، حزب الله لبنان با حملات راکتی و موشکی مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی را مورد هدف قرار داد.

جنبش حزب الله لبنان صبح امروز (جمعه) ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مواضع صهیونیست‌ها در مزارع شبعا را با ده‌ها موشک مورد هدف قرار داده است. توپخانه‌ها رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ، چند توپ را به سمت منابع شلیک این بمب‌ها پرتاب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار