قلیان مطرح کرد؛

افزایش نگران کننده تعداد بیماران کرونایی در مشهد مقدس/ کمبود دارو و سرم در مراکز درمانی نداریم

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بستری‌ها در کل استان خراسان رضوی به ۲۶۰۰ نفر رسیده و وضعیت نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای اولین بار از زمانی که کرونا آغاز شد، میزان بستری‌ها در خراسان رضوی از مرز ۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فراتر رفت و متاسفانه این موج نسبت به ۴ موج قبلی سهمگین‌تر است.

او ادامه داد: تعداد بستری‌ها در حال حاضر در کل استان خراسان رضوی به ۲۶۰۰ نفر رسیده است و از این تعداد تقریبا ۱۸۰۰ نفر در شهر مشهد بستری هستند و روزانه حدود ۶۷۰ نفر بستری در شهر مشهد داریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد وضعیت رنگ بندی شهر‌های استان خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از شهر‌های استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

او افزود: متاسفانه ظرفیت پذیرش بعضی از بیمارستان‌ها تکمیل شده است و بسیاری از بیماران در کلینیک‌های سرپایی رمدسیویر دریافت می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد کمبود اقلام دارویی گفت: داروی رمدسیور در کلینیک‌های ویژه و داخل بیمارستان‌ها به میزان کافی وجود دارد و در حال حاضر برای بیماران بستری کرونایی از نظر میزان اکسیژن، داروی مصرفی و سرم کمبودی وجود ندارد اما برای بیمارانی که در بخش سرپایی برای آنها داروی رمدسیویر تجویز می شود، کمبود داریم و در حال رفع این مشکل هستیم.


بیشتر بخوانید

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار