اسماعیل پلویی عملکرد نمایندگان کشتی ایران در المپیک ۲۰۲۰ را قابل قبول ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل پلویی مربی و کارشناس کشتی، در رادیو ورزش درباره عملکرد کشتی فرنگی و آزاد در رقابت‌های المپیک توکیو گفت: در مجموع کسب یک طلا و یک برنز از سوی فرنگی کاران به نظرم عملکرد خوبی بود. در نظر داشته باشید که کشتی فرنگی ما در المپیک مدال آور نبود و الان چند دوره اخیر است که مدال آوری می‌کند.

وی افزود: اگر محمدعلی گرایی سعی کند در کشتی بیشتر روی برد تمرکز کند تا زیبا کشتی گرفتن، قطعا او هم شانس مدال آوری ما در میادین ورزشی است.

پلویی اظهار کرد: در کشتی آزاد هم یک نقره گرفتیم و یک مدال برنز (امیرحسین زارع) را هم بالقوه داریم. کشتی گیران ما دیروز به علم حریفانشان باختند؛ علم بدنسازی و علم ریکاوری. مسابقات فشرده انجام می‌شود و بدن کشتی گیران تحلیل می‌رود. باید علم و ابزار مناسب برای بازگرداندن انرژی از دست رفته آن‌ها را داشته باشیم، باید به لحاظ روانی و روحی بتوانیم قهرمانان خود را برای مسابقات آماده کنیم.

تیلور چهار سال است که به هیچ حریفی نباخته!

او درباره مسابقه فینال کشتی آزاد وزن ۸۶ کیلوگرم در المپیک توکیو، هم گفت: حسن یزدانی در این رقابت حساس، با قدرت بدنی خود و خارج کردن پای رقیب از تشک کشتی امتیاز گرفت نه با فن کشتی. بار روانی خیلی زیادی روی یزدانی بود و او خوب می‌دانست حریفش درست مثل خودش باتجربه و کاربلد است.

وی افزود: دیوید تیلور چهار سال است که به هیچ حریفی نباخته؛ دلیل این تداوم پیروزی اول قدرت روحی روانی بالاست و بعد آمادگی بدنی. عامل روانی باعث می‌شود به کمتر از برد و پیروزی راضی نشود. فقط می‌خواهد ببرد و تمرکزش روی چیز دیگری نیست. تیلور با اعتماد به نفس و قدرت جسمانی بالا آمد و حسن یزدانی را در ثانیه‌های پایانی برد.

پلویی اظهار کرد: یزدانی باید بتواند برای آینده به تاکتیک‌های خود اضافه کند. یزدانی تا وقتی حریف به پایش نرسیده و از او زیر نگرفته، خوب است، ولی وقتی پای او را می‌گیرند قدرت مانورش کم می‌شود. او ستاره درخشان کشتی ماست.

این کارشناس ورزشی درباره دیگر آزادکاران ایران هم گفت: رضا اطری در المپیک، بیشتر از خودش کشتی گرفت. دو کشتی اول را بی اشتباه و حساب شده عمل کرد. در کشتی سوم تحلیل بدنی رفت و به فینال نرسید. به نظرم حقش بود سومی المپیک، ولی دستش از مدال کوتاه ماند. امیرحسین زارع، هم اسیر تجربه کشتی گیر گرجستانی شد. شویلی سه دقیقه دوم کشتی را شروع کرد. دو تا زیر گرفت و زارع هم زود تسلیم شد. زارع جسارت بالایی دارد و نترس است، اما قدرت کمی دارد و به قدرت شویلی باخت. امیدوارم در رده بندی بتواند مدال برنز را بگیرد. 


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار