همه گیری کرونا تامین اکسیژن در مشهد را دچار مشکل کرده است

شدت همه گیری ویروس کرونا در خراسان رضوی به ویژه در مشهد کار را برای تولیدکنندگان کپسول های اکسیژن طبی دشوار کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا و شدت بیماری، تقاضا برای کپسول‌های اکسیژن افزایش یافته است و تولیدکنندگان آن در خراسان رضوی بیش از ظرفیت خود مشغول تولید هستند.

او افزود: چهار کارخانه تولید کننده کپسول گاز اکسیژن در خراسان رضوی وجود دارد که روزی ۵۶ هزار لیتر اکسیژن تولید و تحویل مراکز درمانی استان می‌دهند و تاکنون با وجود مشکلات متعدد از تحویل آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فروگذاری نکرده اند و همچنان در حال تولید هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با وجود این تولیدکنندگان کپسول‌های اکسیژن طبی از یک سو مطالبات نقدی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دارند که هنوز پرداخت نشده است و از سوی دیگر مایع اکسیژن آن‌ها به میزان لازم از سوی کارخانه فولاد نیشابور تامین نمی‌شود.

حسینی بیان کرد: تولیدکنندگان خراسان رضوی سیلندر یا کپسول مورد نظر برای وارد کردن اکسیژن به آن را از کارخانه‌های استان‌های دیگر مانند آذربایجان تامین می‌کنند که اکنون در تامین سیلندر‌هایی با ابعاد ۱۰ لیتری، ۲۰ لیتری و ۴۰ لیتری دچار کمبود شده اند و این تعداد سیلندر به اندازه لازم ندارند.

او تصریح کرد: بیشتر کارخانه‌های تولیدکننده کپسول‌های اکسیژن ساز استان در مسیر جاده قوچان – مشهد قرار دارند و برای این که به موقع کپسول‌های اکسیژن را به مراکز درمانی برسانند گرفتار ترافیک می‌شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: در نشستی که در استانداری خراسان رضوی با حضور مسئولان و تولیدکنندگان برگزار شد خواسته‌های آنان مطرح و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد که به فعالان بخش خصوصی استان برای تامین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سیلندر از کارخانه‌های غرب کشور قول مساعدت دادند.


بیشتر بخوانید


حسینی اظهار کرد: همچنین مقرر شد که کارخانه فولاد نیشابور روزانه حداقل ۱۵ تن اکسیژن مایع را در اختیار تولیدکنندگان کپسول اکسیژن طبی خراسان رضوی قرار دهد.

او افزود: تولیدکنندگان کپسول اکسیژن طبی با درک شرایط دشوار مراکز درمانی در مقابله با کرونا به هیچ وجه به دنبال تسریع در وصول مطالبات خود از این مراکز نیستند و با تمام توان خود، کپسول‌های مورد نیاز را تامین و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهند.

جواد خزائی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مقرر شد که تعدادی از تولیدکنندگان یا فعالان بخش خصوصی معتبر خراسان رضوی هزینه خرید سیلندر یا کپسول را از خارج استان تامین کنند به نحوی که یا خود از کارخانه‌های خارج استان خریداری کنند و تحویل دهند یا این که وجهش را در اختیار بیمارستان‌ها گذارند.

او افزود: درخواست دیگر تولیدکنندگان کپسول‌های اکسیژن طبی این بود که خط ویژه‌ای برای تردد در شهر به منظور تسریع در رسیدن به بیمارستان و رها شدن از ترافیک به آن‌ها اختصاص یابد که در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شد که خودرو‌های حامل کپسول اکسیژن از خطوط ویژه در شهر حرکت کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به کمبود نقدینگی و مشکلات واحد‌های تولیدکننده کپسول‌های اکسیژن خراسان رضوی مقرر شد شرکت برق و سازمان تامین اجتماعی در دریافت مطالبات خود از این کارخانه‌ها انعطاف به خرج داده و قدری مساعدت کنند.

خزائی بیان کرد: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، واحد‌های تولیدکننده کپسول‌های اکسیژن ساز از برنامه قطعی برق مستثنی هستند و برق آن‌ها نباید به هیچ وجه قطع شود.

 

منبع: ایرنا

انتهاپیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار