هندیان گفت:تقاطع غیر همسطح آیت الله حکیم قم در آینده نزدیک به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، هندیان ،مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح آیت الله حکیم قم  با بیان این که این تقاطع  در محل تلاقی بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم واقع شده است،گفت: بلوار فردوسی رینگ دوم ترافیکی شهر است که از کمربندی امام علی(ع) آغاز می‌شود.

او با بیان این که انعقاد قرارداد پروژه  مربوط به سال ۹۷ و مبلغ اولیه قرارداد بیش از ۴۶ میلیارد تومان بوده است،ادامه داد:بخش‌هایی از بلوار فردوسی از سال‌های گذشته به بهره‌برداری  رسیده  و در  اختیار همشهریان قرار گرفته بود و قسمتی از آن که از خیابان شهیدان شاهرودی تا میدان نماز باعث انفصال این مسیر بود  از نیمه دوم سال ۹۷ که کار تقاطع آغاز شد تملک اراضی مسیر ۲۲۰۰ متری صورت گرفت.

هندیان گفت:در هفته جاری این تقاطع به بهره برداری رسید ‏و اکنون بلوار فردوسی از کمربندی امام علی(ع) تا خیابان صدوقی ادامه دارد و در آینده با انجام تعریض خیابان یاسمن این خیابان به بلوار یادگار امام متصل خواهد شد.


او ادامه داد:این مسیر به چند تقاطع غیرهمسطح نیاز دارد که دو تقاطع میدان نماز و تقاطع بلوار فردوسی و خیابان امام رضا(ع) از سوی پیمانکار در حال انجام است و تقاطع‌های دیگر مانند تقاطع با خیابان صدوق نیز در دستور کار است و به زودی عملیات آن آغاز خواهد شد.


هندیان عنوان کرد:تقاطع آیت الله حکیم به دلیل این که بلوار پیامبر اعظم برای شهر ماهیت آیینی و بهره برداری فرهنگی خاصی دارد و باید به نحوی طراحی شده که مشکلی را برای پیاده راه بلوار پیامبر اعظم ایجاد نکند که این باعث افزایش حجم عملیات و هزینه اجرای پروژه می‌شود .


او ادامه داد:این پروژه از سال ۹۷ آغاز شد و به دلیل نوسان قیمت‌ها چندین مقطع پیمانکار اعلام کرد نمی‌تواند کار کند و با تلاش معاونت فنی و  عمرانی شهرداری ،در هفته جاری درصد قابل توجهی از این تقاطع به بهره‌برداری رسید و در آینده نزدیک پروژه به طور کامل بهره برداری خواهد شد.

مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح آیت الله حکیم قم   اظهار کرد:از اهداف کلان احداث تقاطع شهید آیت الله حکیم می‌توان به تکمیل شبکه معابر شهری، توزیع ترافیک و تکمیل مسیر ارتباطی حلقه ترافیکی فردوسی و ارتباط شریانی مناطق ۴،۱ و ۵ در مرحله اول از طریق احداث تقاطع غیرهمسطح و مناطق ۶،۲ و ۳ در ادامه مسیر این حلقه ترافیکی اشاره کرد.
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار