دکتر احمد شیخی، استاد فیزیک دانشگاه شیراز، به‌عنوان عضو هیأت‌علمی نمونه‌ی کشوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیین نکوداشت اعضای هیات‌علمی نمونه کشوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰، با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم، دکتر احمد شیخی، استاد فیزیک دانشگاه شیراز، به‌عنوان عضو هیأت‌علمی نمونه‌ی کشوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در کنار برخی دیگر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های کشور معرفی و ازسوی وزیر علوم مورد تقدیر قرار گرفت.

منصور غلامی در این آیین با اشاره به اینکه هرساله سنت تقدیر و بزرگداشت از اساتید برگزیده و مراکز پژوهشی را داشته‌ایم، گفت: در دو سال گذشته به‌دلیل شیوع بیماری احتیاط‌ها بیشتر شده و دنبال فرصت‌های مناسبی برای برگزاری بودیم به همین دلیل تاکید کردم قبل از آغاز سال تحصیلی و شروع مجدد ارزیابی اساتید این برنامه در فرصت باقی‌مانده برگزار شود.

او اظهار داشت: در این مدت تلاش کردیم ارزش‌ها و شاخص‌های اموزش عالی حفظ شود و در همین رابطه، آیین‌نامه ارتقا اعضای هیات علمی با شاخص‌های متعدد و بسیار دقیق و با جزئیات مورد بازنگری قرار گرفت که امیدواریم مورد تصویب قرار گیرد تا در ارزیابی‌ها موثر باشد.

غلامی اظهار داشت: باید تلاش شود تعداد استادانی که دارای ویژگی‌های برتر و نمونه هستند در دانشگاه‌ها افزایش یابند.

وزیر علوم دولت دوازدهم در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت تقویت و گسترش اخلاق در محیط‌های علمی و دانشگاهی تاکید کرد: این مهم باید در اولویت استادان قرار گیرد. کلاس‌های درس قبل از آموزش علم، محل آموزش و توصیه به اخلاق باشد. تربیت دانشجو صرفاً دادن حجم زیادی از اطلاعات علمی نیست. باید توجه ویژه به اخلاق و زیست سالم را در آن‌ها نهادینه کنیم.

تقدیر از اعضای هیأت‌علمی نمونه همیشه ادامه داشته باشد

قائم‌مقام وزیر علوم و رییس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه نیز در بیست و هشتمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری گفت: امیدواریم این حرکت نمادین همیشه ادامه داشته باشد؛ چراکه کوچک‌ترین کاری است که در راستای قدردانی از اعضای هیات علمی می‌توان انجام داد.

باقری گفت: پس از اعلام به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، در موعد مقرر اسامی و پرونده ۷۵ نفر را دریافت کردیم. افراد در چهار شاخه علوم انسانی و هنر، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپروری بررسی و انتخاب شدند.

کمیسیونی مرکب از معاونین وزارت و اساتید نمونه سال‌های قبل از میان این افراد، اعضای نمونه هیئت علمی را انتخاب کردند.

او تصریح کرد: از میان ۷۵ نفر معرفی شده از ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی، ۱۷ نفر عضو نمونه هیئت علمی از ۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی انتخاب شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار