عبداللهی گفت: طی تفکیک وزارت راه و شهرسازی به وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی نیرو‌های مناسب باید سرکار بیایند، وظایف تفکیک شود، این کار‌ها زمان زیادی خواهد برد.

عبداللهی کارشناس حوزه مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد فواید و تبعات  تفکیک وزارت  راه و شهرسازی  به دو وزارتخانه مسکن و وزارت راه و ترابری گفت: تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارت خانه مسکن و راه و ترابری زمان مناسبی نبود. با توجه به وعده دولت  مبنی بر احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سال  و چهار میلیون واحد مسکونی در یک دوره، در شرایطی که این کار باید زودتر از زمان های دیگر شروع شود زمان مناسبی نبوده و تمرکز  را از بین خواهد برد، طی این تفکیک نیروهای مناسب باید سرکار بیایند، وظایف تفکیک شود، این کارها زمان زیادی خواهد برد.

 وی افزود: این کار برای رشد ساخت مسکن مفید نخواهد بود و راه از زمین جدا نیست، به عنوان مثال با ساخت و ریل کشی برای قطار پر سرعت، زمین های دورتر از شهر های مادر هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند و این نیازبه تصمیم یک وزارت خانه دارد و اگر تفکیک شود ممکن است که مثلا وزارت راه موافقت نکند و امکان استفاده از زمین ها و شهرهای اطراف از بین برود.


بیشتر بخوانید


عبداللهی در مورد  فواید تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مسکن و راه و ترابری گفت: تفکیک راه و شهرسازی به مسکن و راه و ترابری  می تواند به رشد و چابک سازی و افزایش سرعت منجر شود و هزینه ها را کاهش دهد و کارایی بهتری داشته باشد.

این کارشناس در پایان گفت: منابع باید به درستی اختصاص پیدا کند و تقسیم بندی به درستی انجام شود و برای ساخت مسکن  از منابع دولتی و بانکی کمتر استفاده شود و بیشتر از منابع بازار سرمایه و مردم استفاده شود.

عبدالهی تاکید کرد:  مردم می توانند سرمایه های خود را به صورت صندوق وارد کنند و ساخت و ساز انجام شود و در بخش راه هم باید خط راه آهن چابهار _سرخس یا شلمچه به بصره سریع تر به بهره برداری  می رسیدتا ترانزیت ریلی انجام شود، با تمرکز و منابع مالی بهینه و استفاده از نیروی انسانی کارآمد مشکلات برطرف خواهد شد، هم مشکل مسکن حل خواهد شد که از مشکلات کشور است و مشکل اشتغال را می تواند حل کند‌ و هم راه که بسیار مهم است در بخش ترانزیت زمینی برای اتصال شمال کشور به آسیانه میانه و افغانستان به عراق که نیاز به تمرکز دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار