معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون ۲۵ درصد تست‌های روزانه کرونا در استان کردستان مثبت است در حالیکه در هفته‌های گذشته این رقم هفت درصد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: میزان موارد مثبت تست کرونا در استان در طول این هفته به ۲۵ درصد افزایش یافته که آمار بسیار بالایی است و نشان از گردش زیاد این ویروس دارد.

او با اشاره به بستری بودن ۴۷۴ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان و ۵۲ نفر در بخش آی سی یو، افزود: در حال حاضر وضعیت شهر‌های سنندج، مریوان و بیجار قرمز است و شهر‌های کامیاران، دهگلان، قروه و سقز نارنجی بوده که این شهر‌ها هم در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در معرض قرمز شدن هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها بسیج و اقدامات لازم برای بالا بردن ظرفیت بستری بیماران انجام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر برای بستری ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر در بیمارستان‌ها مشکلی نداریم، اما در صورت بیشتر شدن آمار بستری‌ها از این رقم، دچار مشکل خواهیم شد.

قادری بر خطرناک بودن حضور مردم در دورهمی‌های بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ نفر تاکید کرد و گفت: مردم همچنان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک جدی باشند، چراکه گردش ویروس بسیار بالا رفته و امکان گسترش بیماری زیاد است.

در شبانه‌روز گذشته ۲۴۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۳ بیمار نیز جان باختند. در حال حاضر ۴۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۵۲ نفر آنان مربوط به بخش آی‌سی‌یو است. تاکنون یک هزار و ۴۰۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در کردستان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.