انتقال مشکوک زندانیان داعشی به پایگاه تحت کنترل آمریکایی‌ها در سوریه

نظامیان اشغالگر آمریکایی ۳۵ زندانی گروه تروریستی داعش را به پایگاه شان در جنوب الحسکه سوریه منتقل کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، یک منبع در سوریه به شبکه خبری «العالم» گفت که ۳۵ داعشی در زندان «الثانویه الصناعیه» تحت کنترل شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه در شمال سوریه زندانی بودند که نظامیان اشغالگر آمریکایی، آن‌ها را به زندانی تحت کنترل خود در داخل پایگاه غیرقانونی شان در شهر الشدادی واقع در جنوب الحسکه انتقال دادند.

این منبع افزود: منصور حمود العرمط متولد ۱۹۸۸ شهر سنجار معروف به ابو سجاد که فرماندهی گروه‌های جاسوسی داعش را بر عهده داشت و غیاث عمر بن عبد العزیز متولد ۱۹۸۶ کشور اردن ملقب به ابوحمزه متخصص خنثی کردن بمب‌ها از جمله زندانیانی بودند که به زندانی در پایگاه غیرقانونی آمریکا در الشدادی منتقل شدند.

هفته گذشته نیز منابع خاص در سوریه به شبکه خبری «العالم» گفتند که ساعت هفت صبح روز پنجشنبه (۷ مرداد) دو بالگرد فرانسوی در مقر پایگاه آمریکایی در شهر الشدادی در حومه حسکه (شمال سوریه) فرود آمدند. در این بالگرد‌ها، یک ژنرال مسئول نیرو‌های فرانسوی در منطقه و همچنین چهار نفر دیگر که هویت آن‌ها مشخص نشد، حضور داشتند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی پس از شکست پروژه داعش به عنوان بازوی اجرای اهداف و سیاست‌های آمریکا و متحدان غربی، عبری و عربی اش در سوریه و عراق، به بهانه مقابله با عناصر باقیمانده این گروهک تروریستی در سوریه پایگاه‌های غیرقانونی احداث کرده‌اند که در این پایگاه‌ها، عناصر پراکنده داعش و زندانیان داعشی را مجددا آموزش داده و سازماندهی می‌کنند که برای اهداف خود و متحدان شان از آن‌ها استفاده کنند.

اشغالگران آمریکایی همچنین طی ماه‌های اخیر با همکاری شبه نظامیان قسد، صد‌ها تانکر حاوی نفت سوریه و همچنین کامیون‌ها غلات این کشور را به خاک عراق منتقل کردند.

پیشتر نیز وزیر نفت سوریه تصریح کرده بود: ۹۰ درصد از ذخایر نفت سوریه در مناطق تحت سیطره اشغالگران آمریکایی قرار دارد و آمریکایی‌ها و نیرو‌های تحت امر آن‌ها در غارت منابع سوریه رفتاری شبیه به راهزنان دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
دارن نیرو جمع میکنن
آخرین اخبار