مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: فعالان حمل و نقل جاده‌ای و سرمایه گذاران با تشکیل اتاق فکر، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری را رصد کرده و بخش خصوصی را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفر به خراسان جنوبی و در جلسه شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر مطالعه سند‌های بالا دستی که فرصت‌های سرمایه گذاری در آن آمده تأکید کرد و گفت: باید با مطالعات دقیق و درست به دنبال جذب سرمایه گذار برای گسترش مجتمع‌های خدماتی رفاهی خراسان جنوبی باشیم.

او با تأکید بر این که با توجه به نیاز استان تعریف سرمایه گذاری‌ها باید ارائه شود، افزود: سند بالا دستی به عنوان سند مادر ارائه می‌شود، اما بومی سازی کردن آن مهم است.

شهرکی ثانوی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد جمعیت خراسان جنوبی را روستائیان تشکیل می‌دهند اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری بحث جمعیتی نیز لحاظ شده به گونه‌ای که در خدمات بین راهی دو عامل سیستم حمل و نقل عمومی و تعاملات رفت و آمد جمعیت دیده شده است که بر اساس پراکندگی جمعیت و سبک زندگی مردم استان سرمایه گذاری در مجتمع‌های کوچک مقیاس یک پروژه راهبردی است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: وجود مجتمع‌های خدماتی رفاهی باعث ایجاد رفاه در مراکز جمعیتی به خصوص در مسیر روستا‌ها شده و سیستم حمل و نقل و زیر شاخه‌های آن باعث توسعه منطقه‌ای می‌شود.

او ادامه داد: با راه اندازی اتاق فکر و با حضور صاحب نظران، فعالان حمل و نقل و سرمایه گذاران، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی رصد و بخش خصوصی فعال شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.