رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: جنگل ابر شاهرود به‌صورت کامل تحویل محیط‌ زیست شد و از این‌پس متولی اصلی این جنگل محیط‌ زیست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه دو سال از ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی و منطقه ابر شاهرود می‌گذرد،گفت: چند سال قبل جنگل ابر به منطقه حفاظت‌شده ارتقاء یافت و از آن زمان محیط‌زیست متولی آن شد.

او ضمن بیان اینکه طی این سال‌ها منابع طبیعی دوشادوش محیط‌زیست به حراست و حفاظت از این منطقه کمک کرده است، افزود: پس از دو سال این منطقه امروز به‌طور کامل به اداره محیط‌زیست شاهرود تحویل داده‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه مسئولیت حفظ و نگهداری جنگل ابر بر عهده محیط‌زیست خواهد بود، ابراز داشت: از این‌پس مواردی نظیر تقاضای چرای دام، سامانه‌های عرفی و انجام عملیات اطفای حریق از طریق محیط‌زیست انجام می‌شود.

کشاورزیان تأکید کرد: منابع طبیعی شاهرود در کنار اداره محیط قرار دارد و در صورت بروز هرگونه بحران یا مشکل در حوزه جنگل ابر به حفظ و حراست این جنگل‌های باستانی کمک خواهد کرد و در اطفای حریق، نیروها و تجهیزات خود را برای حفظ عرصه‌ها به کار خواهد بست.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.