رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اعلام شرایط بحرانی کرونا در چهارمحال و بختیاری، از افزایش شدید تعداد بیماران مبتلا به کووید۱۹ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هم اینک روند آمار و تعداد مراجعه کنندگان با علایم مشکوک به بیماری کرونا در بخش‌های بستری و سرپایی مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری کاملاً افزایشی است.

او افزود: هم اکنون بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند، و به همین تعداد بیمار نیز خدمات بستری موقت دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی اعم از پزشکان، متخصصان وپرستاران دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای مقابله یا بیماری بسیج و با حداکثر ظرفیت مشغول به خدمات رسانی است.

شیرانی ادامه داد: حجم ورودی بیمار به مراکز درمانی و تعداد مبتلایان بسیار زیاد و خارج از توان سیستم بهداشت و درمان استان است.

او خاطرنشان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و دوسوم بیماران بخش‌های سرپایی بر اثر بی مبالاتی، شرکت در مراسمات و گردهمایی‌ها و عدم رعایت نکات بهداشتی به کرونا مبتلا شده‌اند.

شیرانی یادآور شد: تنها راه نجات از شرایط بحرانی کنونی، کم شدن تعداد بیماران و کاهش بار ورودی بیمار به بیمارستان هاست.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شد است و به لحاظ تجهیزات و نیروی متخصص با کمبود مواجه هستیم افزود: چنانچه مردم به رعایت نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی توجه نداشته باشند، شرایط از وضعیت کنونی، بحرانی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار