معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند مانع از ابتلا به ویروس کرونا و قطع زنجیره آن شود.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در شبانه روز گذشته ۷ نفر از هم استانی‌ها به علت کرونا فوت کرده اند که ۴ نفر واکسینه نشده و ۳ نفر دیگر هم با توجه به این واکسن دریافت کرده بودند، به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و کهولت سن فوت کردند.

او افزود: گروه‌های سنی و شغلی که زمان واکسیناسیون آن‌ها فرا رسیده است می‌توانند از طریق سایت salamat.gov.ir اقدام به نوبت گیری کنند.

مهدی زاده با اشاره به این که بعد از تلقیح واکسن همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروری است اظهار کرد: کسانی که نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند ممکن است در بدن آن ها ایمنی ایجاد نشده باشد یا اگر ایمنی ایجاد شده، باز هم بیماری به صورت خفیف و یا بدون علامت در آن ها ایجاد شود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند بسیار موثر باشد.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که هنوز ورزشکاران استان در گروه هدف واکسیناسیون قرار نگرفته اند تصریح کرد: بعد از تأمین واکسن برای این گروه هدف، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

او ادامه داد: مادران شیرده اگر بیماری زمینه‌ای یا مشکل خاصی نداشته باشند می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

مهدی زاده با اشاره به این که در محموله قبلی واکسن سینوفارم به نسبت کوو برکت کمتر بوده است بیان کرد: موجودی این واکسن در استان به اتمام رسیده است که از روز یک شنبه با ورود محموله جدید واکسن به استان حدود ۱۳ هزار دز واکسن سینوفارم برای تزریق به گرو‌های هدف توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.