مسعود صدیقی، کارگردان نمایش «مسیر» گفت:هدفم تغییر دادن ذهن انسان‌ها پس از دیدن این نمایش است و تا الان هم به هدفم رسیدم.

مسعود صدیقی، کارگردان نمایش «مسیر» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره این نمایش توضیح داد: موضوع «مسیر» انگیزشی و درباره ساختار درست موفقیت ادم‌ها است. همه ما با یک تفکر سنتی بزرگ شدیم که به ما گفته اند پایت را از گلیمت درازتر نکن. قانع باش. آرزو بر جوانان عیب نیست و حرف‌هایی از این قبیل که همه مانع رشد ادم‌ها می‌شود.

وی درباره هدف از نوشتن این نمایش نامه توضیح داد: هدف از نوشتن این متن و نمایشنامه ایجاد تغییر الگویی از سنتی به مدرن بودن است. خیلی وقت‌ها این تفکرات سنتی باعث شده که ادم‌ها اینده نگر و زیاده خواه نباشند، به حقوق ماهیانه و بیمه بسنده کنند وفکر کنند این تفکر عالی است. تئاتر باید الگوی جوانان در جامعه باشد و باید به آنان یاد دهیم که تغییر کنند. سر حرفم با پدرهاست بجای اینکه برای فرزندانتان مال و ثروت به ارث بگذارید بهتر است که ذهن آنان را ثروتمند تربیت کنید و بخواهید جسور، جنگنده و هدفمند باشند.

کارگردان نمایش «مسیر» افزود باید بگویم هیچ کس هیچ کمکی نمی‌تواند به ما کند. خودمان هستیم که باید توانایی هایمان را در وجودمان پیدا کنیم واز آن طریق بتوانیم به موفقیت و هدفمان برسیم. معتقدم همه چیز در ذهن ادمهاست زندگی ادم‌ها شبیه به افکار و اعمال می‌شود.

با تغییر «مسیر» به موفقیت می‌رسید

وی درباره نحوه انتخاب بازیگران نمایش «مسیر» و طراحی صحنه بیان کرد: از طریق فراخوان بازیگری صورت گرفت و خدا را شکر تیم بازیگری خوبی دارم که بچه‌ها با انگیزه و توانمندهستند. دکور ساده‌ای داریم و باتوجه به محل وقوع داستان که در یک پاتوق اتفاق می‌افتد سعی کردیم که دکور ساده‌ای داشته باشیم که در ۴ اپیزود اجرا می‌شود.

با تغییر «مسیر» به موفقیت می‌رسید

صدیقی درباره تاثیرات کرونا بر تئاتر در این مدت گفت: در مدت اجرا خدارو شکر مشکل خاصی نداشتیم، اما در تمرینات به دلیل وضعیت و تعطیلات کرونایی بسیار اذیت شدیم، بعد اینکه همه جا تعطیل شد وبا توجه به اینکه ما باید کار را به اجرا می‌رساندیم مجبور شدیم در خارج از تهران باغی را بگیریم و حدود بیست روز در آنجا با همه دوری راه و سختی تمرین کردیم. همه اینا با حمایت همه جانبه تهیه کننده محترم آزاده محمد خانلو میسر شده که بسیار در کار دقیق و سنجیده عمل می‌کنند که توانستیم باوجود تمام سختی‌ها کار را به اجرا ببریم.

با تغییر «مسیر» به موفقیت می‌رسید

وی در پایان درباره مشکلات تئاتر افزود: درحدی شاید نیست که در این باره حرف‌هایی بزنم، اما یکی از مشکلاتمان گرفتن مجوز اجرا‌های بازبینی است. من وسایر دوستان تئاتری انتظار داریم مسئولا ن محترم تئاتر کمی بیشتر از ما حمایت کنند چرا که همه ما نیازمند کمک و حمایت این بزرگواران هستیم و از وزیر محترم ارشاد تقاضادارم بیشتر هوای اهالی تئاتر را داشته باشند.

با تغییر «مسیر» به موفقیت می‌رسید

نمایش «مسیر» به نویسندگی و کارگدانی مسعود صدیقی و تهیه کنندگی آزاده محمد خانلو هر روز ساعت ۱۸ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود. حسین شهرابی، امیرحسین سوری، یونس نیکو از بازیگران این نمایش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار