روز چهاردهم رقابت‌های المپیک توکیو با نمایش درخشان ورزشکاران کشورمان به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چهاردهمین روز از مسابقات المپیک توکیو، صبح امروز با برگزاری مسابقات نمایندگان کشورمان در ۲ رشته پیگیری شد.

کاروان ایران امروز در رشته کاراته یک نماینده داشت و در کشتی آزاد نیز ۴ ورزشکار از ایران به مصاف حریفان خود رفتند و در انتها کشتی گیران کشورمان نتوانستند عملکردی مطلوبی را ارائه دهند و تنها با کسب یک مدال نقره که توسط حسن یزدانی کسب شد به کار خود در روز چهاردهم المپیک توکیو پایان دادند. شکست یزدانی در این روز از تلخ ترین اتفاقات کاروان ایران در المپیک توکیو بوده است.

کاراته

سارا بهمنیار اولین نماینده کاراته ایران در رقابت‌های المپیک توکیو بود. بهمنیار که در وزن ۵۵- کیلوگرم این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود می‌رفت در نخستین مسابقه موفق شد کاراته کای مطرح ترکیه‌ای و رتبه نخست این وزن را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهد.

بهمنیار که برای صعود به دور دوم تنها نیاز به یک پیروزی دیگر داشت در دومین مسابقه خود از از حریف اهل چین تایپه خود با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد. بهمنیار در سومین مسابقه خود و در دیداری حساس به مصاف رقیب بلغارستانی خود رفت و در حالی که با پیروزی مقابل این حریف می‌توانست مدال برنز خود را حتمی کند از رقیب بلغاری شکست خورد و از رقابت‌های المپیک توکیو حذف شد.

بهمنیار

کشتی آزاد

مصطفی حسین خانی کشتی گیر وزن ۷۴ کیلو گرم کشتی آزاد ایران در اولین مسابقه خود مقابل حریف آمریکایی خود کایل داک که سابقه قهرمانی جهان را نیز دارد با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست رقیب خود در مسابقه دوم از رقابت‌های المپیک توکیو خیلی زود و به راحتی حذف شد.

حسین خانی

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع کشتی گیر ۲۰ ساله کشورمان در دور اول مقابل الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

زارع در دور بعد مقابل اگزون شالا از کوزوو پیروز میدان شد و به نیمه نهایی رسید. زارع در این مرحله مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

زارع عصر فردا برای کسب مدال برنز به مصاف رقیبان خود خواهد رفت.

زارع

دیدار رده بندی و فینال وزن ۵۷ کیلو گرم عصر امروز برگزار شد و رضا اطری در مسابقه کسب مدال برنز به مصاف توماس گیلمان از آمریکا رفت.

اطری که امید فراوانی برای کسب مدال برنز داشت در یک مسابقه نه چندان خوب و قابل قبول با نتیه ۹ بر یک از رقیب آمریکایی خود شکست خورد و از کسب مدال برنز جا ماند و با کسب رته پنجمی به کار خود در المپیک توکیو پایان داد.

اطری

حسن یزدانی پهلوان جویباری ایران در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی آزاد در دیداری حساس و متفاوت به مصاف دیوید تیلور کشتی گیر مطرح آمریکای رفت. حسن یزدانی که تا قبل از این بازی سابقه ۲ شکست مقابل این آمریکایی را داشت در مسابقه امروز با تمام وجود و برای پیروزی به میدان آمد، اما با وجود عملکردی درخشان حسن یزدانی نتوانست مدالی خوشرنگ‌تر از نقره را کسب کند و در حالی که مانند همیشه کشتی برتری نسبت به حریف خود گرفت و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد با بد شانسی و تنها یک اشتباه آن هم در ۱۵ ثانیه قبل از اتمام مسابقه از رقیب آمریکایی خود شکست خورد و طلای المپیک توکیو را از دست داد.

حسن یزدانی مقابل تیلور با نتجیه ۴ بر ۳ شکست خورد و روز تلخ کاروان ایران را تکمیل کرد.

حسن یزدانی


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۱۹:۲۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
ورزشکاران ما میدانهای بزرگ زیاد دیدن اما تجربه های کوچک دارن وفکر نمیکنند در بازی مهم وحساس باید مراقب حریف کارکشته باشند وتا ثانیه آخر باید مراقب بود ...حسن یزدانی به بی تجربگی خودش باخت واگر زرنگترمیبود میتوانست همون چند ثانیه آخر را باحریف خودش راسر گرم کند تا وقت تلف شود ..متاسفانه ازاین موارد زیاد در ورزش کشورما اتفاق افتاده ....میدان دیده های کم تجربه ..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
یژدانی خیلی جوان قدرتمندی هس متاسفانه من فکر می کنم پشت صحنه کشتی با افکارش بازی می کنند که در ماسابقه با کشتی گیر امریکا همانند کشتی گیر روس با روحیه نبود ایراد کار ما ایرانها در اینجاس
آخرین اخبار