یک منبع خبری در بخش وزارت دفاع روسیه گفت استفاده از موشک بالستیک قاره پیمای "توپول" متوقف و موشک بالستیک قاره پیما "یارس" جایگزین آن‌ می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه قصد دارد استفاده از موشک‌های قاره‌پیمای توپول را از سال ۲۰۲۴متوقف  و موشک های جدید جایگزین آنها کند.

یک منبع خبری در بخش وزارت دفاع روسیه امروز (پنج شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده استفاده از موشک بالستیک قاره پیمای توپول در سال ۲۰۲۴ متوقف و موشک بالستیک قاره پیما «یارس با کلاهک موشکی هدف‌گیری پرشمار مستقل»  «yars MIRVed » جایگزین  آنها می‌شوند.

موسسه فناوری حرارتی مسکو، شرکت اصلی توسعه و تولید موشک‌های بالستیک قاره پیما از اظهارنظر درباره این اطلاعات خودداری کرد.

به گفته این منبع خبری، برنامه ریزی شده است که برخی از موشک های قاره پیمای توپول که از سرویس خارج می‌شوند برای اهدافی دیگر  به عنوان موشک‌های حامل (Start-۱) استفاده شوند.

موشک (Start-۱) حامل سوخت جامد سبک است که بر اساس  توپول ساخته شده است و با وزن بالابر ۴۷ تن می‌تواند محموله‌ای بیش از ۵۰۰ کیلوگرم را به مدار  زمین برساند. در سال‌های ۱۹۹۳-۲۰۰۶، روسیه هفت پرتاب موشک استارت وان انجام داده است.

یوری سلیمانوف، طراح ارشد موسسه فناوری حرارتی مسکو در نوامبر ۲۰۲۰ به تاس گفت که تصمیم درباره از سرگیری پرتاب موشک‌های حامل استارت -۱ که از موشک‌های بالستیک قاره پیما توپول تغییر شکل داده اند در سال های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ گرفته می‌شود.

او افزود: همه چیز به دو برنامه برای ایجاد دو خوشه ماهواره‌های کوچک بستگی دارد که موشک‌های Start-۱ وسیله مناسبی برای پرتاب آن‌ها هستند.

چندی پیش، یک منبع آگاه در صنایع دفاع روسیه از آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای وزارت دفاع روسیه که توسط موسسه Thermal Technology مسکو (بخشی از سازمان فضایی دولتی Roscosmos) ساخته شده است، خبر داد.

این منبع گفت: «در اواسط ماه ژوئن، این موشک بالستیک قاره پیما با موفقیت در پایگاه فضایی پلستسک آزمایش شده بود.»

پیشتر گزارش شده بود که این موسسه در راستای به روز رسانی تسلیحات استراتژیک روسیه، اصلاحات پیچید‌ه‌ای را شروع کرده است.  موسسه فناوری حرارتی مسکو موشک‌های بالستیک قاره پیما‌های Topol، Topol-M، Yars و Bulava را نیز تولید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار