رسانه های خبری از احتمال انتخاب برادر رئیس رژیم صهیونیستی به عنوان سفیر در آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چند منبع آگاه به خبرگزاری جروزالم پست اعلام کردند که «میشل هرتزوگ» رئیس سابق نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی و برادر رئیس رژیم صهیونیستی، گزینه انتخابی «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم برای سمتِ سفیر در آمریکاست.

هرتزوگ سابقه‌ای طولانی در ستاد نیرو‌های جنگ صهیونیستی دارد. او در در دوره‌های پیشین مشاور ارشد وزیر دفاع نخست‌وزیر‌های پیشین  از جمله «ایهود باراک» نیز بوده است.

او در دوره نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» نیز در روند مذاکرات موسوم به «صلح در خاورمیانه» در اغلب رایزنی‌ها شرکت داشت. او همچنین در گذشته به واسطه مقام‌های خود روابط بسیاری با واشنگتن داشته است.

گفتنیست او برادر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، نیز هست. اکنون میشل گزینه انتخابی برای نفتالی بنت است و «یائیر لاپید» وزیرخارجه صهیونیست‌ها نیز با این تصمیم او موافقت کرده است.

یکی از مشخصاتی که بنت برای انتخاب سفیر این رژیم در آمریکا در نظر داشت، انتخاب شخصی بود که اگر لاپید در انتهای سال در دولت ائتلافی به ریاست رژیم رسید، این شخص را در واشنگتن نگه داشته و تغییری در انتخاب آن ندهد.

نتیجه نهایی برای این تصمیم بنت پس از آن نهایی خواهد شد که مشاور امنیت ملی و مشاور دیپلماتیک نخست‌وزیر این رژیم از واشنگتن و دیدار با مقامات آمریکایی بازگردند. این مسئله تا پیش از سفر بنت به کاخ سفید نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار