در آیین تحلف اعضای ششمین شورای اسلامی شهر خرمشهر و مینوشهر اعضای هیئت رئیسه این شورا‌ها انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر خرمشهر با حضور امام جمعه خرمشهر در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

با رای گیری انجام شده در این نشست عبدالنبی پور خلف با پنج  رای، مسعود فرحانی با ۶ رای  و ایوب رنجبر با ۶ رای به ترتیب به عنوان رئیس، نائب رئیس و منشی شورای اسلامی شهر خرمشهر و مسعود فرحانی، فاطمه اسعدی و ایاد فرحانی پارسا هر کدام با ۳ رای به ترتیب به عنوان رئیس، نائب رئیس و منشی شورای اسلامی شهر مینوشهر برای دوره ۴ ساله انتخاب شدند.

 حجت الاسلام محمد جواد عادل پور امام جمعه خرمشهر در آیین تحلیف اعضای جدید شورای شهر خرمشهر متذکر شد که اعضای شورا وکیل حزب، جناح یا پیمانکار خاص نیستند  بلکه نمایندگان و وکلای مردم هستند و از آن‌ها خواست به کسی اجازه اعمال نفوذ در امور شورا را ندهند.

او، بر لزوم شفافیت، پاسخگویی، نظارت همه جانبه و اصلاح ساختار توسط شورا تاکید کرد و گفت: ساختار شهرداری معیوب است و اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات هنگفتی به شهرداری خرمشهر تزریق شده، اما شرایط اکنون نابسامان است نشان از لزوم تغییر ساختار است.

او ادامه داد: تغییر ساختار تنها به تغییر شهردار محدود نمی‌شود و به طور قطع هزینه‌هایی را نیز در پی خواهد داشت و برای تغییر ساختار باید از حراست شروع شود.

امام جمعه خرمشهر، سو مدیریت و بی تفاوتی را عامل مشکلات امروز شهرداری خرمشهر دانست و از نخبگان خواست در اصلاح امور مشارکت کنند و افزود: نخبگان باید ساختار شهرداری را کاوش کنند و شورا را به پاسخگویی بکشانند و هم شورا و هم نخبگان با نظارت می‌توانند باعث تغییر امور شوند.

 محمد حیدری فرماندار خرمشهر نیز در این نشست نیز گفت: شورای شهر پارلمان شهری است نباید شان خود را به شهرداری تقلیل دهد  این شورا طبق قانون ۳۰ وظیفه بر عهده دارد که نباید توجه به یک وظیفه آن را از دیگر وظایفه خود غافل کند.

بر مستقل و آزاد بودن شورا تاکید کرد و گفت: خرمشهر باید دارای برنامه باشد و بر اساس برنامه و نه طبق سلیقه و نظر شخصی اقدام کند. او

فرماندار خرمشهر از هدر رفت منابعی مالی شهرستان خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: خرمشهر به لحاظ منابع درآمدی به شرط درست مصرف کردن نه تنها کمبودی ندارد بلکه می‌توان از منابع آن برای توسعه و آبادانی بهره برد و اسناد و مدارکی در دست است که نشان از هد رفت منابع در این شهرستان دارد.

حیدری در ادامه انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و بیان کرد: در انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری میزان مشارکت مردم خرمشهر ۵۱ درصد بود و نوع انتخاب نشان از دشمن شناسی و بصیرت آن‌ها دارد

او همچنین  به بازشماری هشت صندوق اخذ رای بنا به تصمیم هیئت نظارت استان را اشاره کرد و گفت: شمارش کنندگان صندوق‌ها هیچ کدام خرمشهری نبودند و بازشماری  این صندوق‌ها  نشان داد که مشکلی در روند انتخابات وجود نداشته و فرآیند انتخابات مثبت بوده است.

فاخر ربیعی رئیس پنجمین شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در سخنان خود در این مراسم، بر طولانی شدن روند حسابرسی شهرداری خرمشهر اشاره کرد و گفت:  در شورای پنجم حسابرسی درخواست شد و هیئت بازرسی ۶ ماه در خرمشهر مستقر بودند که نتیجه حسابرسی‌ها اعلام نشد.

او مشکلات در دوره‌های پیشین شورای اسلامی شهر خرمشهر را یادآور شد و گفت: مشکلات امروز خرمشهر ریشه در دوره‌های گذشته دارد چرا که این مشکلات به دوره پنجم رسید و بر دوره ششم نیز تاثیر خواهد گذاشت و روی کار آمدن منطقه آزاد نیز در ضعیف شدن شهرداری بی تاثیر نبوده در نتیجه نباید مشکلات را مربوط دوره پنجم شورا دانست.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.