معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۱۶ درصد جمعیت گروه هدف در مراکز زیرپوشش این دانشگاه واکسینه شده‌اند که از متوسط کشور کمی جلوتر هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امیدواریم با همدلی و همکاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها بتوانیم تا پایان آبان ماه امسال تمام جمعیت هدف در خراسان رضوی را واکسینه کنیم.

او افزود: روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن کرونا در مراکز زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تزریق می‌شود که امیدواریم در چند روز آینده به ۶۰ هزار تزریق روزانه نیز برسیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بسیار کاهش داشته است، ولی ممکن است این افراد دوباره به کرونا مبتلا شوند بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنان ضروری است.

قلیان بیان کرد: اوضاع مشهد از نظر تعداد بیماران کرونایی بستری شده خوب نیست و این در حالی است که اکنون شاهد بستری شدن روزانه ۴۰۰ نفر در این شهر هستیم که با تعداد افراد ترخیص شده هماهنگ نیست.

او تصریح کرد: اکنون شاهد افزایش تور‌های زیارتی و اردو‌های مختلف از سوی ارگان‌ها و موسسات به مشهد هستیم و این در حالی است که وضعیت این شهر از نظر شیوع کرونا خوب نیست و امیدواریم با تصمیم به موقع مسئولان در ستاد مقابله با کرونا و جلوگیری از سفر به مشهد، دچار مشکلات بیشتر نشویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برخورد با متخلفان از دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد: با دستور استاندار خراسان رضوی از ۲ روز گذشته شاهد پلمب بیش از ۱۰۰ تالار عروسی و باشگاه ورزشی متخلف در خراسان رضوی بودیم.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.