معاون وظیفه عمومی استان خوزستان محرومیت‌های اجتماعی مشمولان غایب وظیفه عمومی را تشریح و بر اتمام خدمت سربازی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ سید فرشاد موسوی تبار، معاون وظیفه عمومی استان خوزستان در تشریح محرومیت‌های اجتماعی مشمولان غایب وظیفه عمومی گفت: برابر ماده ۱۰ انجام امور زیر در مورد افراد مذکور مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی است و فتوکپی مدرک ارائه شده از جمله منضمات ضروری پرونده متشکله به شمار می‌رود.

او افزود: دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهاد‌های قانونی، داوطلب شدن جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شورا‌ها و انجمن‌های قانونی از جمله محرومیت‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

سرهنگ موسوی تبار تحویل اصل گواهینامه یا پایان دوره‌های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه، صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی، دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی و وابسته به نهاد‌های قانونی و استخدام به هر صورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌های قانونی و شرکت‌های دولتی را از دیگر محرومیت‌های اجتماعی برشمرد.

معاون وظیفه عمومی استان خوزستان به تبصره ۳ ماده ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی اشاره و تصریح کرد: متخلفان از مقررات این ماده به محاکم قضائی معرفی می‌شوند، ضمن اینکه مجازات اینگونه افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز طبق قانون بودجه سالانه و نرخ اعلامی دولت است و بار دوم علاوه بر جریمه فوق ۳ ماه انفصال از خدمت و برای بار سوم و بالاتر انفصال از خدمات دولتی خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۷ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
صد هزار بار اینو گفتید خب که چی ؟؟؟ همه میدونند محرومیت مشمول های غایب چی هستش ، به جای این حرفا فکری به حال این سه میلیون مشمول غایب مخصوصا مشمولین سن بالا بکنید .فکری به حال این قانون عقب افتاده سربازی اجباری بکنید که خروجی ش شده سه میلیون مشمول غایب
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۰:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
سربازی باید هر چه زودتر بر اساس طرح مجلس اختیاری شود. این درست نیست که جوانان مملکت بخاطر کاری که نمی خواهند به زور به آنها تحمیل شود مجرم شناخته شده و رنج بکشند.
آخرین اخبار