این روزها که بسیاری نفس هایشان به دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان ها بند است، برخی افراد هم با عادی انگاری با کرونا برخورد می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چهار موج کرونا گذشت و البرز هیچ زمانی به این اندازه به عادی انگاری پیشه نکرده بود، رفتاری که به قول پزشکان بازی با جان خود است.این عادی انگاری درست در زمانی اتفاق افتاده که دلتا بی رحم تر از انواع دیگر ویروس کرونا به دل جمعیت می زند و با سرعت دایره شیوع کووید ۱۹ را گسترش داده  است.

گوشه گوشه البرز این روزها به سرعت رنگ می بازد و از زرد و نارنجی به زیر سایه شوم قرمز و قرمز تیره می رود.

 مهرداد بابایی سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: اوضاع البرز نگران کننده است، مدافعان سلامت خسته شده اند، بیماری کووید۱۹ وحشی تر از گذشته به دل جمعیت زده و میزان مراجعه بیماران به بیمارستان ها ۲ برابر موج های قبلی است.

بابایی افزود: دلتا با هیچ کس شوخی ندارد، سرعت انتقال آن بالا است و به مراتب کشنده تر از موج های قبلی است، هرچند که به لطف خداوند و تلاش های بی وقفه مدافعان سلامت  این بار تعداد فوتی ها به نسبت موج های قبلی در البرز اندکی کاهش دارد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی البرز تعداد ماموریت های روزانه این مرکز را بالای ۲۰۰ ماموریت اعلام کرد و گفت: تخت های بیمارستانی یکی پس از دیگری توسط بیماران کووید ۱۹ اشغال می شود و به ناچار باید مداوای بسیاری از بیماران غیرکرونایی را به پسا موج پنجم موکول کرد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت: هرچند در موج های قبلی حدود هزار و ۴۰۰ تخت برای بستری شدن بیماران کووید۱۹ اختصاص یافت اما این بار بیش از ۲ هزار تخت در استان پیش بینی کرده ایم که از شدت شیوع بیماری حکایت دارد.

بابایی افزود: طی روزهای گذشته مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی  البرز به سه هزار و ۵۰۰ نفر در روز رسیده که تعداد قابل توجهی از آنان در روزهای آینده نیاز به بستری در بیمارستان های استان دارند.

او با اشاره به این که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی حدود ۲ برابر بیماران بستری است،‌ گفت: به نظر می‌رسد اگر دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم رعایت نشود با کمبود تخت بستری در استان مواجه شویم.

بابایی افزود: اگر همچنان مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی توجه بوده  و بیماران غیر کرونایی نیز کاهش نیابند دچار معضل جدی کاهش تخت‌های بستری خواهیم شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.