معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از شیوع گسترده بیماری کرونای دلتا بین مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش شیوع کرونای دلتا گفت: کرونای دلتا به شدت واگیر دارد و فاصله بین علائم ظاهری و وارد به ریه شدن کوتاه است.

او با بیان اینکه تعداد مرگ و میر و شیوع آن گسترده‌تر است باید به همه شیوه نامه‌های بهداشتی و راهبرد‌ها توجه شود، افزود: واکسیناسیون کرونا ویروس که انجام می‌شود باید پس از آن اصول بهداشتی نیز رعایت شود.

علوی بیان داشت: اگر واکسیناسیون، تست کرونا، درمان و رعایت شیوه نامه‌ها ماسک زدن، و رعایت فاصله اجتماعی رعایت نشود به کرونا ویروس مبتلا می‌شویم و نسبت بین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کاهش شیوع بیماری مستقیم است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: هر چه عادی‌انگاری بیشتر و رعایت شیوه نامه‌ها کمتر شود، گسترش بیماری در جامعه افزایش می‌یابد بنابراین باید نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مسافرت، خودداری از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و رعایت فاصله اجتماعی انجام شود و به این ترتیب هر ویروس یا بیماری که پیدا شود در امان خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.