معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شیوع ویروس کرونا به ویژه در شهر‌های قرمز، محدودیت‌های جدید برای مشاغل هفت گانه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،محمدابراهیم زارعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهر‌های سنندج، بیجار و مریوان، اظهار داشت: با توجه به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و بروز موج پنجم کرونا و نیز افزایش موارد بستری و ابتلا به بیماری کووید۱۹، برخی مشاغل حساس در شهر‌های قرمز تعطیل اعلام شد.

او افزود: پذیرایی رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها از مشتریان در فضای بسته ممنوع است و این مشاغل فقط باید بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند، در غیر اینصورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ و بازار‌های سربسته، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، شهر بازی و نمایشگاه‌های عمومی و اختصاصی نیز تعطیل خواهد بود.

زارعی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر مبتلایان و نیز کمک به کادر درمان برای رسیدگی مطلوب به بیماران، از برگزاری هرگونه تجمع، مراسم و دورهمی خودداری کنند.

او گفت: در حال حاضر شهر‌های سنندج و بیجار و مریوان در وضعیت قرمز، دهگلان، کامیاران و قروه در وضعیت نارنجی و دیواندره، سقز، بانه و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ورود به موج‌های بعدی دور از انتظار نیست.

در شبانه‌روز گذشته، ۲۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و سه نفر فوت کردند. در حال حاضر ۴۸۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده که ۵۲ بیمار آنان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان یک هزار و ۴۰۴ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.