امید خسروی گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،امید خسروی رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان دیواندره اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره که از سال ۱۳۹۵ مراحل ساخت آن آغاز شده به صورت کلی ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به صورت جزیی ابنیه آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او افزود: حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در پروژه هزینه شده که برای تکمیل آن به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تامین اعتبار و عدم نوسانات قیمت تا ۲ سال آینده پروژه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه رودخانه مسیر فاضلاب در خارج از شهر به صورت دوره‌ای لایروبی می‌شود، اضافه کرد: کشاورزان آب رودخانه را که در آن فاضلاب جاری بوده به سمت زمین‌های کشاورزی خود هدایت کرده و همین موضوع باعث بوی نامطبوع فاضلاب در فصل گرما می‌شود.

خسروی یادآور شد: فاضلاب رها سازی شده از نظر محیط زیستی و از نظر بهداشتی مشکلاتی بوجود آورده و در کارگروه‌های شهرستان مطرح شده است با پیگیری‌های فرمانداری و اداره آب بتوانیم برای راه اندازی آن اعتبار با قیمانده را جذب کنیم.

تیرماه سال ۱۳۹۵ کلنگ احداث تصفیه خانه فاضلاب دیواندره با ظرفیت تصفیه فاضلاب ۶۳ هزار نفر با حضور مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر زمین زده شد و در آن مراسم اعلام شد طی ۲ سال این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.