مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ۲۴ مدرسه در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دولت لطفی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: این فضاهای آموزشی و مدارس در قالب ۱۴۴ کلاس درس آماده افتتاح خواهد شد تا در مناطق مختلف استان اردبیل اعم از خلخال، گرمی و اردبیل شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌های آموزشی و پرورشی باشیم.

او جمعیت دانش‌آموزی استان را بیش از ۲۱۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد دانش‌آموز در دو هزار مدرسه و در قالب ۱۰ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند که متوسط سرانه فضای آموزشی در این استان ۵.۷۶ صدم متر مربع است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور کمتر از ۵.۲۱ صدم متر مربع است که از این لحاظ از متوسط سرانه کشور وضعیتمان بهتر بوده و ۵۵ صدم متر مربع شرایط مطلوب‌تری داریم.

لطفی افزود: البته استاندارد متوسط سرانه فضای تحصیلی به ازای هر دانش‌آموز ۸.۶۴ صدم متر مربع تعریف شده است.

او در ادامه تصریح کرد: بدترین وضعیت سرانه فضای آموزشی را در استان در شهر اردبیل با ۳.۶ دهم متر مربع شاهد هستیم و در کنار اردبیل شهرهای پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیز از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برند.

لطفی افزود: در شهر اردبیل به دلیل فعالیت مدارس غیر انتفاعی ما خلأ کمبود فضای آموزشی را زیاد احساس نمی‌کنیم اما جایگاه دوازدهم کشوری را در متوسط سرانه فضای آموزشی داریم.

او به ناکافی بودن اعتبارات دولتی در ساخت فضاهای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی با همت و تلاش خیرین احداث می‌شود که در استان اردبیل نیز تاکنون ۳۹۷ مدرسه در قالب یک‌هزار و ۵۸۶ کلاس درس توسط خیرین و با مشارکت آنها احداث شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته به توسعه فضاهای آموزشی را ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۵ میلیارد تومان نیز کمک خیرین برای امر مدرسه‌سازی است و در یک سال اخیر ۲۴ میلیارد تومان منابع نیز صرف خرید تجهیزات و امکانات آموزشی در مدارس مختلف شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.